welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Friday, December 3, 2010

umno semakin pandai memerintah malaysia

harga minyak terus dinaikkan media perdana menggunakan bahasa lunak dan cuba membangangkan dan memperbodohkan rakyat malaysia. kadar subsidi dikurangkan, begitulah ayat yang perlu digunakan oleh media massa milik umno. taklimat kenaikan harga 4 barang telah dimaklumkan petang tadi. setelah umno yakin bahawa rakyat malaysia kembali menyokong mereka, kenaikan 4 dalam satu diteruskan. dan semakin banyak sokongan rakyat kembali menyokong umno semakin banyak barangan akan dinaikkan sebagai tanda hadiah kepada rakyat yang sudah kembali menyokongnya. kenaikan harga diesel, petrol, gas dan gula akan terus menrecatkan ekonomi yang sudah parah. kenaikan minyak akan kembali semula sebagaimana bangangnya pm terdahulu. dan najid meneruskan kebangangan pemerintahan umno dahulu, dollah dulu naikkan harga minyak sampai rm2.70 smpi tercekik rakyat malaysia dan tanda tanda nk tercekik terjerut dah semakin menjadi realiti.

harga minyak akan terus dinaikkan sehingga satu tarikh plihanraya umum akan dibuat. sebulan sebelum pilihanraya umum di lakukan, umno yang bangang akan mengumumkan penurunan harga minyak dengan mendadak supaya cara tersebut akan dapat memikat hati pengundi pengundi untuk mengundi mereka. sebagaimana kata che det rakyat mudah lupa. rakyat malaysia akan bercakap hal hal kenaikan minyak sehingga seminggu selepas itu akan menjadi sejuk dan beku dan akan kembali bergema bila minyak naik lagi dan kembali sejuk beku selepas seminggu. dan yang bodoh terus mempersoalkan tahaluf siyasi, kebodohan terus melanda kepada yg menulis kebangangan pemimpin pembangkang, pas jadi kuda tunggangan tak caya tanya nuar berahim dan lim kit siang. dan yang bodohnya kenapa suruh tanya nuar tanya le penulis yang begitu bangang kerana menulis komen benda yang sama di setiap blog pembangkang. betapa kalau anjing pun dia menyalak pun tengok hantu atau tengok orang asing dalam pagar tapi anjing ni terus menyalak sampai hilang suara. kalau dah anjing tetap anjing.

kitab kitab pun makin mahal gamak sebab kenaikan harga cetak dan mungkin pembeli kitab akan terus berangan angan menjadi anak mb dan anak pm. yg menjadi bodoh terus boleh share duit beli tv. tengok tv semasa bekerja. ini lah pemikiran yang sangat bijak. mendahului zaman yang boleh diangkat menjadi pemimpin masa depan yang cemerlang. walaupun lepasan poli otak dia tetap bergeliga akhirnya menangis ditampar kepala oleh skin head. tak apalah itukan dugaan kepada perjuang reform. baru kena cuit kepala sikit dah riuh dalam blog. mat sabu duduk dalam isa bertahun tahun rilex je. cakap besar bukan main. kena cuit sikit pun dah riuh dalam blog bukan main lagi berlagak menulis perkara hebat. baru kena sikit melolong sakan dalam blog. kemanakah kawan kawan sahabat anta ente pergi menghilang tanpa menunjukkan sokongan kepada pemimpin masa depan yang hebat. kawan menangis rupanya sukar dicari walaupun membaca kitab berharga mahal.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP