welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Friday, December 31, 2010

tazkirah jalanan - pas ug bertemu dengan umno ug

hebat permainan blogger sekarang, apa saja mesti kaitkan pas ug dengan umno ug, setiap kali ada krisis di selangor pasti ada saja permainan blogger yang mahu seolah olah menjauhkan selangor dari terus dibicarakan dalam blog. pasti akan direka satu isu yang boleh membuatkan isu isu diselangor diam sepi sejuk dingin tanpa ada campur tangan dari pas. apakah ini ada agenda dari pas selangor sendiri yang begitu suka kan ug seperti hassan ali dan kroninya. maklumlah hassan ali ditaja sepenuh oleh syabas semasa perhimpunan pas diselangor dulu. sampai sekarang satu resit pun tak diberikan penuduh fitnah yang dibuat kepada pemimpin pas selangor. bila ada aje lingkungan isu dari selangor ada yang cuba menutupnya seolah olah ada yang berlaku disebalik tuduhan bangang ini. asal jumpa aje cakap hal perpaduan, jupa aje mesti umno nak pas masuk umno. tak ada isu lebih hebat sikit ke wahai blogger hebat yang semakin bangang aku tengok dua tiga isu ini. dah kekeringan sangat idea mengfitnah pemimpin pas.

kalau tak ada idea sangat nak musnahkan pas walaupun bertaraf ulamak syiah pun carilah idea yang hebat kalau tak ada idea pergi le cari apco ke serbia ke barulah best sikit orang percaya, benda yang sama diulang ulang dah jadi basi lama lama nanti ada orang perasan yang menulis tu bapak penipu pulak orang akan tuduh. walaupun bukan ahli pas pun tak kisah nak menulis tapi biarlah tepat jelas terbukti jangan main tulis je. kalau setakat tulisan bodoh dan bangang macam adukatarakguna tu pun ok le siap bagi tarikh walaupun tarikh yang diberikan tak ada seseorang pemimpin yang ada kat situ. semuanya sibuk dengan agenda yang telah ditetapkan. kalau kata adukatarakguna bangang nanti ada penyokong dia marah maklumlah ulamak syiah bukan baka melayu. lahir ikut celah gelegar je bukan dari darah berbangsa melayu. kalau syiah buat cara syiah yang duk sibuk dengan ulamak melayu yang berfahaman sunni pun kena marah sebab tak ikut kepala mazhab syiah. syiah pun tak faham mengaku syiah, baik mengaku gay ada gak maknanya sebagaimana melayu jurutera yang mengaku gay ok apa kata gay tu.

riuh rendah blog mengatakan pertemuan kedua dalam gelap, jumpa kat mana gelap tu dalam gua hiraq ke gua mana atau gua.com.my. kasihan pemimpin pas sampai terpaksa bergelap bila berjumpa dengan pemimpin utama umno takutnya blogger anti pas tahu sampai semua dipadamkan. biasa duduk dalam terang beri ceramah tapi sebab nak berjumpa umno kenalah berjumpa dalam gelap. dalam dalam gelap pun masih ada lagi yang kenal. laaa pemimpin pas le jumpa dengan pemimpin umno, mesti berbincang hal ug ni. soalan ini yang tuan presiden pas tak berani nak jawab sewaktu adukatarakguna tanya dulu. maklumlah tok guru presiden pas ahli sunni yang bertanya bertaraf mursyidul am syiah mana boleh lawan. mesti tak terjawab soalan mursyidul am syiah. tak kena keja ke sebagaimana penarik troli lari sebab troli patah kaki dikejar jais. apa kehalnya jais kejar penarik troli ni. penarik troli ni orang kuat yb pas pun kena kejar di kawasan pemerintahan pakatan rakyat ke.

sebagaimana yang ditulis ada pertemuan ug di terengganu, uyooo blogger teror dari aku yang duduk tepi langit pun tak tahu ada pertemuan ug diterengganu. bila masa najid muhyidin datang sekali untuk berjumpa dengan pemimpin agung ug pas terengganu. yang beri maklumat adalah pemimpin pas yang ada mukabuku tu. banyak yang ditulis sampaikan maklumat yang diberikan seolah olah dia pun hadir sama dalam perjumpaan itu. kalau hadir sama bermakna fatah pun bersengkokol sama dalam menjalankan agenda ug. apakah dibenarkan orang yang tak menyokong hadir sama dalam perjumpaan itu atau hanya perjumpaan yang membincangkan hal hal lain tapi diberi maklumat yang salah kepada tok guru nik aziz. kasihan tok guru ada gak rupanya yang berniat jahat pada tok guru rupanya. semakin lama memerintah makin banyak benda diberi salah lapor oleh pemimpin kanan. guano ni demo doh jadi lagu ni, makin berat doh kawe tengok demo ni baik demo pi demo dari duk situ lagi. tak apa blogger dah angkat tok guru nik aziz jadi hero selalu dalam pas, ini hanyalah untuk menyajikan cerita sedap untuk pembaca walaupun benda yang tak pernah wujud diada adakan. sepanjang masa tok guru jadi hero untuk mereka selagi mereka belum berjaya melakukan pembunuhan watak utama. kalau dah berjaya tok guru pula akan dibunuh wataknya itu. kalau umno kutuk tok guru nik aziz tak ada seekor pun barua ni yang akan menjawab cuma diam macam kaldai tetap tersengih walaupun bawak bebanan yang berat.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP