welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Wednesday, December 22, 2010

tazkirah jalanan - jom tumbangkan umno

khairy ketua pemuda umno pertama dimalaysia yang tidak diberi jawatan menteri didalam kabinet barisan nasional. pelbagai usaha dilakukan oleh pengganggur paling kaya dimalaysia. namun tidak ada apa yang mampu mengubah nasib malangnya menjadi menantu pak lah bekas mantan pm malaysia yang paling banyak tidur dari bekerja. sepanjang masa hanya tidur tapi bijak dalam membahagikan khazanah negara kepada menantu dan anak anak. nasib malang khairy terus bertimpa timpa. walaupun perjanjian asal akan melantik khairy menjadi menteri jika mertuanya berundur . tapi janji tinggal janji biasalah umno berjanji mana ada yang boleh dipegang.

khairy telah mengadakan program jelajah one malaysia atau singkatannya jom. negeri terengganu telah dijelajah oleh khairy untuk membawa program jom ini. pemuda umno ramai yang mengikutinya tapi ramai yang sudah menjauhkan diri kerana khairy adalah nokhada yang tiada berkapal. tiada hala tujuan untuk dibawa pemuda umno. dulu ada tongkat sakti sekarang tongkat pelepah pinang pun tak ada. pemuda pemuda umno terengganu nampaknya tidak ramai sangat untuk menghadiri jelajah one malaysia ini yang ada hanya pemuda pemuda yang jom jelajah kalau orang bayar tak bayar kirim salam sajalah. begitulah nasib ketua pemuda umno yang paling tiada maruah. kalau ada maruah sudah lama meletakkan jawatan kerana setiap ketua mana mana parti pun akan mendapat jawatan jika ia menang kerusi dun atau parlimen dilantik menjadi exco atau menteri diperingkat pusat. biarlah menjadi menteri ayam pun dah ok. ini tidak menteri ayam tak nampak pun menteri kaldai juga tak dapat dipegang oleh khairy.

umno terus memperkotak katikkan bekas menantu pm yang tiada maruah ini. segala jenis cercaan dan maki hamun dari pihak umno kepada khairy namun belum mampu menjatuhkan khairy atau membuat khairy menjadi jantan yang sebenarnya. walaupun ia adalah seekor beruk yang tidak bertuan. walaupun beruk ini menyalak yalak ia tak mampu menjadi anjing yang baik kepada tuannya. makan belum mampu ditangan yang hanya makan yang dilempar jauh dari pandangan orang ramai. beraja dimata bersultan dihati yang diamalkan oleh khairy sudah jauh dari jangkauannya. impian mahu menjadi pm sebelum umur 40 tinggal angan angan mat jenin. ramai orang umno yang mahu menyepak khairy samada secara terang atau masih bersembunyi dibalik nama umno. jom walaupun dikatakan sebagai program pemuda umno tapi yang hadir adalah pertua pertua umno yang sudah reput menanti panggilan ajal.

berapa puluh juta yang akan hangus duit rakyat jika ketua pemuda umno yang menganjurkannya kerana setiap program umno mesti mereka akan menghabiskan duit rakyat malaysia. program yang menggunakan bas akan lebih mengundang ramai peserta yang hadir yang telah dijanjikan diberi bayaran yang lumayan. jom mungkin lebih kepada usaha usaha terakhir khairy sebelum dinyahkan dari singgahsana ketua pemuda umno. apakah mp rembau juga akan terlepas dari tangan ketua pemuda umno malaysia kerana rembau akan difaraidkan dimasa pru yang akan datang. ia bukan lagi kawasan ketua pemuda malaysia dan akan dipecahkan mengikut selera pm malaysia. jika dendam masih menghantui pm bermakna khairy akan tinggal dalam lipatan sejarah umno malaysia. ketua pemuda umno pertama yang tidak ada kuasa dan hidup bergeladangan di pinggir longkang. baik khairy sertai ngo perkasa boleh le memperkosa mana mana persatuan lain atas nama hidup melayu atau memperkosa berahim ali yang hampir putus nyawa baru baru ini. jom perlu diubah segera dengan mengajak rakyat malaysia meninggalkan umno dan memasuki fasa baru politik malaysia.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP