welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Thursday, September 30, 2010

Kenyir - kawasan bebas cukai 2012

kenyir pulau terbesar buatan manusia meliputi 340 akan dijadikan pulau bebas cukai, menteri besar terengganu dengan bangganya mengumumkan telah menerima surat dari kementerian kewangan. ini bermakna kenyir akan berubah wajah dari semua segi. pelbagai benda akan dilonggokkan di kawasan pulau bebas cukai ini. dan yang utama ada arak akan lebih murah dari harga air sejuk. inilah kebangaan mat said sebagai menteri besar setelah menunggu hampir 4 bulan untuk kelulusan tersebut. dan pada 2012 nanti kenyir akan mula dibuka sepenuhnya menjadi pulau bebas cukai. segala bentuk cukai akan dibebaskan dipulau ini. dan apa yang ditakuti semua benda menjadi terlampau bebas dibawah pimpinan mat said bengong. banyak sudah perkara mungkar yang diluluskan oleh menteri besar "gelap" ini.

kerosakan moral rakyat terengganu akan bertambah dengan adanya kawasan bebas cukai ini. setelah rakyat terengganu dikejutkan dengan kerosakan moral anak muda dan kerosakan minda yang menjadi keadaan terengganu begitu terdedah kepada agenda jahat barisan nasional. setelah mendominasi sebagai negeri penagih dadah paling tinggi, rakyat terengganu pasti berbangga dengan surat kelulusan menjadikan kenyir sebagai kawasan bebas cukai. selepas ini, rakyat negeri terengganu pasti hebat dengan menjadikan negeri ini sebagai lokasi minum arak paling popular. dan tak mustahil ada yang akan tidur dalam longkang sebagaimana boleh dilihat dipantai barat sekarang. mat said dah berjaya sepenuhnya untuk merosakkan akhlak dan minda rakyat terengganu dengan merancang semua bentuk budaya merosakkan sepertimana sekarang lesen karaoke di benarkan dan yang terbaru ada pawagan canggih di TMC kertih. mat said pasti dikenang sebagai bapa kemusnahan negeri terengganu mengambil alih takhta dari deris natang.

bagaimana mat said akan mengawal kegiatan minum arak dan apa saja yang merosakkan kerana dengan keluasan 340 pulau akan menjadi satu tempat popular maksiat akan berlaku. mat said jangan jawab dengan bangang kerana mat said pasti ada saja jawapan bangang kepada permasalahan rakyat terengganu. mat said tak akan menjawab tapi dia akan mengemukakan soalan balik atau memberikan solution yang salah kepada rakyat negeri terengganu. walaupun pelaburan akan masuk dikatakan mencecah 100 juta. inilah hanya impian dan angan angan mat jenin yang bernama mat said. kebodohan dan kebangangan mat said dah makin terserlah dengan mendirikan pusat textile yang jauh dari segalanya. bandar hutan yang cuba diwujudkan mat said semakin jauh dari siapnya kerana mat said dah kehabisan idea. bandar yang dijanjikan tak siap siap sampai sekarang. semoga umno cepat mampus dipru akan datang. kalau tidak mat said akan meneruskan kerja kerja bangangnya dinegeri terengganu.

1 comments:

azmie October 1, 2010 at 2:26 AM  

takpa, baru-baru ni penagih dadah naik lebih 100%, lepas ni kita tengok penagih samsu pulak. group taik samsu dah masukkan kenyir sebagai salah satu destinasi persinggahan

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP