welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, August 30, 2010

kecelaruan minda zulkifli bakar (utusan malaysia)

zulkifli bakar penulis di utusan malaysia seringkali menulis sebagaimana awang selamat menulis. tanpa ilmu islam zulkifli bakar cuba menulis dari sudut fahaman sekularnya. cuba membawa membawa fahaman bodoh dalam masyarakat. zulkifli bakar seorang yang amat cetek ilmu agama dan terlampau jahil dengan perjuangan nabi muhamad. cuba memahami keilmuan tok guru nik aziz dan akhirnya beliau membuat rumusan bahawa umat islam tak bersetuju dengan kenyataan tok guru nik aziz. kalau umat islam tak setuju dan ia terdapat dalam sirah perjuangan nabi tak semesti kenyataan umum boleh diterima pakai oleh orang lain. tok guru bercakap apa yang pernah berlaku dizaman nabi dah apakah zul lupa yang nabi adalah contoh yang terbaik sepanjang zaman. kalau contoh nabi tak dapat diikuti ini bermakna apa saja sabdanya akan menjadi tidak terpakai dah hujah bodoh zul tertolak dengan sendiri. tak perlu menulis kalau terlampau bodoh dalam hal agama islam.

pemimpin muda pas mana yang memberikan kenyataan bahawa media massa tak perlu bertanya kepada tok guru nik aziz kerana akan menimbulkan kekeliruan. kekeliruan itu wujud dan timbul kerana penulis seperti zul adalah seorang yang terlampau jahil dalam berugama. menulis sekadar mendapat imbuhan. jika semakin banyak tuduhan dan fitnah makin banyak akan dibayar. dan sampai hari ini tulisan zulkifli bakar banyak menimbulkan fitnah kepada agama islam kerana betapa jahilnya penulis tentang islam. tak pernah membaca sirah nabi dan menilai erti perjuangan. pendapat orang ramai yang bertentangan apa yang diajar oleh nabi walaupun sebillion menentang kalau bila berhadapan dengan apa yang pernah diajar oleh nabi akan tertolak dengan sendirinya. zul bakar cuba menimbulkan konflik kenyakinan orang ramai kepada tok guru dan menyebarkan fahaman sesatnya setiap kali zul bakar menulis di utusan.

awang selamat dan pernah digelar awang celaka adalah menjadi idola kepada zul bakar. versi baru awang selamat cuba ditarik kembali ke dalam masyarakat kerana sudah lama awang selamat versi lama yang menimbulkan dan meniup api perkauman. tok guru nik aziz tak menjadi beban kepada pas cuma zul bakar menjadi beban kepada masyarakat islam. tulisan bodoh dan biolnya seringkali menimbulkan kehangatan yang sengaja direka. kalau dinilai tulisan zul bakar tak lebih tak kurang ia merupakan satu sampah. ceteknya akal zul bakar apabila membaca tulisanya. perbandingan yang dibuat jelas menggambarkan bagaimana zul bakar hanyalah seorang penulis pencari makan dan tulisannya dimuatkan kerana bagusnya tulisan tapi hanya untuk menghentam keromo kepada sesiapa saja pemimpin islam.

kalau manusia tidak jahil agama islam maka tidak timbul masalah orang bukan islam memberikan ucapan dalam masjid atau surau. mungkin zul bakar seorang yang alim dan percaya bahawa masjid dan surau perlu bebas dari kedatangan orang kafir. sudahlah bodoh zul bakar ini tapi cuba berlagak cerdik. semua persoalan yang ditulis kepada tok guru nik aziz tak ada satu pun yang mendedahkan kelemahan tapi tulisannya jelas menggambarkan betapa jahilnya zul bakar dalam berugama. walaupun solat zul bakar jelas menentang apa yang pernah dibuat oleh nabi muhamad. solat yang tak memberikan erti apa apa kepada penulis. solat hanyalah riadah baginya. tuntutan berugama ditinggalkan dan yang jahil menulis tentang ugama islam. yang sebenarnya zul bakar hanya lah pencacai umno yang hidup dengan menulis untuk mencari laba dunia dan kesenangan sedikit didunia.

2 comments:

pisangmalaysia August 30, 2010 at 7:32 AM  

apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya maka kebinasaanlah yang akan menjelma...bila tidak ada ilmu beginilah jadinya..menjadi alat kepada orang lain tanpa disedari membodohkan diri sendiri demi sesuap nasi..

kk September 1, 2010 at 11:51 AM  

terima kasih pisangmalaysia kerana komen anda, bersamalah kita menjauhi golongan ini menggunakan tulisan untuk menjahanamkan islam

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP