welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Friday, July 16, 2010

subsidi akan diberikan oleh umno

Berikut adalah harga baru:- Petrol RON 95 - RM1.85 seliter.- Petrol RON 97 - RM2.10 seliter.- Diesel - RM1.75 seliter.- Gula - RM1.70 sekilogram- Gas LPG - RM1.85 sekilogramBerikut adalah harga baru gas:* Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)* Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)* Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00). dengan kenaikan ini kerajaan akan dapat menampung kekeringan kantung kerajaan umno bengong. sebenarnya itulah hakikatnya yang sebenarnya bagi yang mengetahui kegawatan kantung kerajaan bengong umno. kerajaan bengong umno dah makin tenat kerana keborosan berbelanja dan rasuah yang berleluasa dalam kerajaan umno. berapa banyak wang rakyat dibazirkan kerana mahu mengekalkan kuasa umno sepanjang 50 tahun memerintah malaysia. apakah pendirian rakyat malaysia sekarang, masih mahu mengekalkan umno atau menukarkan kepada kerajaan yang lebih baik dari sekarang. kerajaan umno perlu segera ditumbangkan dalam pru yang akan datang. mahu atau tak mahu itu saja jalan yang ada kerana semakin lama dibiarkan bermakna makin binasa rakyat dan negara malaysia.

umno dan penasihat apconya akan menggunakan pelbagai kaedah dan strategi untuk mengembalikan sokongan dan juga memenuhkan kembali kantung kerajaan yang sudah kering kerana tipu daya dan khianat mereka kepada rakyat malaysia. subsidi akan dikurang dari semasa ke semasa walaupun tiada kenaikan harga minyak dipasaran dunia. oleh kerana terlampau lama menunggu agar harga minyak dunia akan naik tapi tak juga naik naik mahu tidak mahu terpaksa juga dinaikkan kerana inilah saja kerja bengong umno. kerajaan bengong umno memang tidak tahu memerintah kerana kerajaan yang baik adalah kerajaan yang membahagiakan rakyat dan mementingkan kesejahteraan hidup rakyat bukan kerana seperti kerajaan umno yang hanya tahu membaham harta rakyat.

jika kerajaan umno yang dikatakan amat bangang dalam memerintah malaysia, berhentilah pemimpin umno, kamu bukan sahaja merosakkan negara tetapi mencelakakan hidup rakyat. rakyat yang semakin miskin diteruskan lagi sehingga rakyat hidup sengsara akibat bodoh dan khianatnya umno kepada rakyat malaysia. serahkanlah kuasa negara kepada pemimpin yang mahu membawa rakyat kepada hidup yang lebih bermaruah dan sejahtera. jika dah tak pandai nak memimpin berhenti itu lagi baik kerana adanya kamu akan lebih mencepatkan lagi kemusnahan negara. kepada penyokong umno berhentilah menyokong kerajaan bengong ini. undi kamu akan membawa kemusnahan dan kesusahan kepada rakyat. tipu daya umno dah sampai kepenghujung jalan dan tak mampu lagi berselindung dimana mana kerana dah nampak kejahatan yang melampau lampau.

jalan terakhir bagi umno untuk memujuk rakyat untuk terus memberikan sokongan kepadanya adalah memberikan subsidi kembali. dan langkah ini akan digunakan secara halus dalam menghadapi pru yang akan datang, duit kerajaan akan diberikan secara berleluasa kerana sprm akan jadi tunggul mampus yang tak berfungsi, pegawai sprm yang dikatakan garang dan jahat hanya menengok umpama singa yang sudah tua dan tak bergigi. pegawai sprm hanya berani dengan rakyat yang hanya memakai 2 3 ratus duit tapi yang memakan rasuah beratus juta tak berani nak disentuh oleh mereka. betapa jahatnya pegawai sprm ini. memakan gaji hasil kutipan cukai dari rakyat tetapi berkhidmat kepada kerajaan umno yang bengong. ketua mereka dengan gegak gempita melaungkan bahawa mereka akan menangkap sesiapa saja yang bersalah melakukan rasuah. itu ungkapan kosong dan tiada nilai pun. mereka yang membaham beratus juta ketawa melihat ucapan ketua sprm.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP