welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Saturday, July 17, 2010

membangangkan lagi adukatarakguna

adukatarakguna memang iq low tahap lepasan air poli yang berharga seposen, oleh kerana kebodohan adukatarakguna maka persoalan tentang undi pos kenalah dijawab dengan bijak sedikit bagi menyedarkan bahawa iq dia hanya setaraf buku lali kaldai bawak kitab, nasib baik bukan kaldai bawak dadah. aku pun heran dengan mangkuk sekor ni, point yang dibagi tak mencerminkan langsung yang iq dia lebih bijak dari kaldai bawak dadah. projek undi pos dan gambar yang disiarkan oleh adukatarakguna dah lama dah berkurun dah. bangunan polis tu pun dah banyak yang bocor. banyak spesifikasinya yang tak mengikut acuan tapi oleh kerana projek kroni maka digunakan juga.

gambar ibupejabat polis marang dah lama berlaku sebelum pru ke 11 dan 12 lagi, pengundi pos disitu hanya berlaku perpindahan bukannya diangkut dari luar kawasan marang. adukatarakguna ini rupanya tak bijak sangat dalam menengahkan syarat wajid menjadi pemimpin iaitu mengetahui kawasan politik yang dia akan bermain. perpindahan pejabat polis dari tepi sungai marang kepada pejabat polis baru di kawasan kijing adalah kawasan yang sama dalam parlimen yang sama dan dun yang sama, banyak sangat membaca fakta dari lombok sebab itu menjadi terlampau bangang. projek perpindahan pengundi dah bermula dari zaman wan tar lagi dimana parlimen marang diwakili oleh man bakar, dan kawasan rhu rendang ditandingi oleh ku za, dan kawasan pengkalan berangan waktu itu serada telah dimulakan oleh muda mamat, mung kenal ke muda mamat atau mung dok kenal, kalau dok kenal baik diam dari membebel dan memberi fakta salah kepada pembaca mung.

dimana saja di malaysia projek perpindahan pengundi pos berlaku tidak kira dimana jua. berlaku juga di kawasan parlimen pengkalan chepa, berlaku juga dikawasan kuala nerus yang memiliki 2 kem askar dan polis hutan. kalau tak tahu menulis hal politik dan kawasan parlimen terengganu baik menyusu dari terus membangangkan diri. apakah dun rhu rendang tak termasuk dalam peti undi kijing ke atau dulu seberang marang tak termasuk dalam parlimen marang, mung kenal ke seberang marang dan kampung kijing, mung lebih kenal bukit putus, dato siamang gagap dan itik salai kuala pilih jangan duk merapu kawasan politik di terengganu. oleh kerana jalan bukit putus macam putusnya urat otak kepala hang sebab tulah fius otak hang putus dimerata merata.

kalau pm umno pun belum tentu berani bertanding dimana mana dinegeri malaysia ini, kalau presiden pas reform yang mewakili pertubuhan haram pun tak berani nak bertanding di rhu rendang. otak adukatarakguna yang diagungkan oleh ulamak kepala lutut nampaknya semakin tolol dan biol. banyak sangat membaca laman web yang tak bertapis dari lombok. apakah lu nak jadi mat tulangbesi yang menulis politik malaysia dari lombok. kebanyakan fakta yang diketengahkan oleh adukatarakguna satu sen pun tak kena pada tempatnya, baik lu persiapkan diri nak masuk gook dari duk sibuk merapu menulis benda yang tak pernah wujud langsung dalam realiti di terengganu. qorin ke kering ke tak guna pun hang cakap sebab hang pun tak lama lagi kering kat sungai buloh.

pas terengganu menyita tadika kemas, kenyataan bodoh adukatarakguna, satu tadika kemas pun tak pernah disita dan ditutup diterengganu, semua tadika kemas berlangsung seperti biasa dan oleh kerana adukatarakguna seorang yang suka membaca utusan malaysia dan dihazamkan semua tulisan utusan malaysia, ini contoh baka bukan melayu yang paling bangang pernah ditemui di nogori sembilan, baik jadi itik salai dan digantung untuk dijual ada juga maknanya. tahu ke sebanyak mana bantahan yang dikemukakan oleh pas parlimen marang kepada spr sepanjang tahun? tahu ke bagaimana proses bantahan berlaku semasa pendaftaran pemilih. lu pun belum tentu lagi mengundi dan pernah mengundi.

projek tewaskan hadi bermula pada apabila tok guru haji hadi mula memerintah terengganu, lu ni bangang tahap apa ntahle, sebenarnya umno dah lama dah menjalankan projek menjatuhkan semua pemimpin pas yang bertanding dalam pilihanraya. sejak bila lu kenal politik ni sampai jadi terlampau bangang sangat, umno diterengganu dah lama menjalankan proses pemindahan pengundi dan pas terengganu dah lama mengenal pasti proses pemindahan pengundi dari negeri lain. nak menulis pun tengok le kiri kanan, fakta tak ada kalau menulis adalah bangang dan adukatarakguna memang menulis merujuk kepada kitab yang dikarang oleh tulangbesi dari lombok, baik lu menadah kitab kelabu ke kitab tajul muluk lagi baik. kenal diri sendiri lebih baik dari duk merapu menulis perkara perkara fitnah dan bidaah. kalau sesat sikit boleh diheret seperti lembu kalau sesat banyak lebih baik terus sesat sesesatnya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP