welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, July 26, 2010

mat said mung tidur ke?

mat said nampaknya makin nyenyak tidur, kesusahan rakyat dah tak menjadi kisah kepada mat said. mat said sibuk dengan perniagaan ebooknya. dimana jua mat said datang memberikan ebook kepada murid murid. semua kerja dihentikan kecuali untuk pembahagian ebook. kesesakkan lalulintas semakin terus sekarang. walaupun hujan ke tak hujan ke kesesakkan lalulintas dan semakin terus dan makin menyusahkan penduduk negeri terengganu. hampir setiap petang pengguna jalanraya dari bandar menuju ke jambatan sultan mahmud akan mengalami jem yang teruk. sampaikan nak menuju memakan masa hampir setengah jam. apa nak jadi dengan pemerintahan mat said sekarang.

walaupun jambatan baru nak dibina yang dikatakan dapat mengurangkan kesesakan lalulintas dimusim perayaan dan juga musim cuti sekolah tak akan dapat dijayakan kerana sekarang lalulintas dah mulai sesak apabila petang menjelang tiba. pagi pagi lagi dah berlaku kesesakkan luarbiasa dari luar menuju pusat bandar. kebiasaanya dari kuala nerus menuju pusat bandar hanya memakan masa 15 minit tapi sekarang dah menjangkau masa hampir 1 jam. setelah jalan dipinda menjadi jalan sehala belum mampu membuatkan lalulintas lancar sebagaimana perancangan bandar buat. kesesakkan bertambah teruk. hampir setiap petang berlaku kesesakkan lalulintas. jika berlaku kemalangan atau hujan kesesakkan akan bertambah 2 3kali ganda.

sampai bila mat said nak menghabiskan masa untuk membahagikan ebook tanpa menghiraukan kesusahan rakyat dalam aliran trafik semakin teruk. masa mat said sepatutnya dihabiskan untuk mengkaji untuk kesenangan rakyat bukannya gaji mat said dibayar untuk mat said berpoya poya. mat said dibayar gaji untuk menjaga rakyat. jambatan yang akan dibina oleh mat said tak akan mampu menyelesaikan masalah aliran trafik diatas jambatan sultan mahmud. jalan selorong dah ketinggalan zaman sebagaimana ketinggalan zamannya otak mat said. jambatan yang dibina jauh dari aliran trafik hanya untuk kroni membaham duit projek bukannya untuk menyenangkan rakyat. jambatan dalam semak yang telah dibina hanya untuk laluan lembu dan kambing kerana ia tak mampu menyelesaikan masalah. bukan tak setuju dibina tapi bukan untuk masa ini. mat said perlu bangun segera dari mimpi mimpi indah. bagi ebook tak menjamin jem akan berkurangan. kalau hari biasa dah teruk bagaimanakah terengganu akan menghadapi aliran trafik dimusim perayaan dan juga musim puasa? alangkah azab dan sengsara pengguna jalanraya dimasa itu.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP