welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Saturday, July 24, 2010

masa untuk fokuS

masa dah tak lama lagi kerajaan pakatan rakyat perlu fokus begitu juga dengan parti islam semalaysia pas. fokus kepada isu isu semasa dan jangan melayan isu isu yang tak melibatkan rakyat. isu isu kenaikan harga barang, isu negara malaysia yang akan bangkrap sepatutnya menjadi isu utama bukanlah melayan isu isu bangang yang sengaja dicipta oleh apco untuk umno gunakan sebagai perang saraf untuk menghabiskan masa menjawab isu isu bodoh dan bangang ini. ezam sentol dah menganggu bahawa umno memang menggunakan apco. ezam sentol dah mengakui bahawa apco bekerja untuk umno. oleh itu pemimpin pakatan rakyat tak perlu lagi mencari alasan dan alasan untuk menjawab isu yang sengaja dicipta.

kesejahteraan rakyat, kebahagian rakyat dan keselamatan rakyat perlu diutamakan sekarang. jangan menari mengikut gendang umno. pertelagahan perlu didiamkan agar tak menjadi api dalam sekam padi. memborok didalam diluar nampak tenang. fokus parti parti separuh kerajaan sudah sepatutnya menuju satu hala iaitu menawan putrajaya dengan seberapa segera. pas tetap dominan dalam pakatan rakyat. umno tumbang pas akan mengambil alihnya. masalah perpaduan melayu hanya untuk menyusahkan pemimpin untuk menjawab dan tersilap jawab bermakna akan ada apco menyelinap masuk. melayu tetap dominan walaupun umno tumbang. umno dah terlalu lama di puncak kuasa dan perlu dihantar menjalani pemulihan dilongkang longkang agar mereka sedar betapa jahat dan kejamnya mereka selama ini kepada rakyat malaysia. menteri umno dan barisan yang ada perlu menjalani hidup sebagai rakyat yang perlu membayar harga minyak yang tiada subsidi bukannya hidup diatas kemiskinan rakyat.

pas tak perlu menjelaskan apa apa lagi mengenai perpaduan melayu. biarkan dia senyap sebagaimana mahathir kata melayu cepat lupa. jika pemimpin pas tak sahut nercaya isu perpaduan melayu akan hilang ditelan masa. ditiup walau sekencang mana pun pokok tak akan tumbang kecuali ada yang menggali akarnya. ceramah ceramah pas tak perlu lagi kepada isu perpaduan melayu, isu ceramah kena berkisar di isu rakyat yang tengah menderita akibat kejahatan umno. umno wajid dijatuhkan dalam pru yg ke 13 ini. pemimpin umno dah nampak ketakutan kerana mereka akan kembali kereban reban sebagaimana rakyat miskin yang hidup menderita. diselangor isu pasir terpaksa di naikkan kerana kroni dah tiada duit untuk membantu pemimpin umno untuk merosakkan hati hati yang menyokong pakatan rakyat.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP