welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Friday, July 9, 2010

kickdefella yang bangang

kickdefella dah menjadi melayu agung abad ini, menulis berbillion rm malaysia dihabiskan apabila melayu bertempur sesama melayu. sejak bila pas mengambil nama melayu melawan umno, walupun husam musa memandikan kick dengan limau bau hamis tubuh umno kickey masih berbau. harapan husam dapat mewangikan badan kiki nampaknya tak berjaya. mamat umno ini tetap berjiwa umno dan seluruh jiwa raganya hanyalah untuk umno. hebatnya kiki selepas menulis pas bayar 4 juta dan begitu yakin tok guru nik aziz akan didakwa oleh sprm kali ini kiki kembali menulis dengan tulisan bangangnya. setelah gagal membawa sprm mendakwa tok guru nik aziz dengan bukti bukti sampahnya kiki hari ni kembali untuk bertarung dengan tok guru. cubaan menghasut pas untuk menyingkirkan tok guru dan kembali berpadu dengan umno. betapa bebalnya kiki ini rupanya aku ingatkan cerdik lebih bebal dari kaldai bawak barang lagi rupanya.

wang berbillion ringgit adalah permainan umno. pas membawa wadah islam tak pernah menjadikan wang sebagai matlamat dan alat untuk menang dalam berperang melawan dengan umno. sejak 50 tahun dulu hanya umno yang menghabiskan wang berbillion ringgit bukannya pas. sejak bila pas habiskan duit berbillion ringgit nak lawan umno. tukang tampal poster prti pas kampung aku hanya makan sekuk kering dan secawan tea o kosong selama berpuluh hari tak dapat sesen dari yb pas atau parti pas. tubuh calar balar, darah mengalir kerana terkena batang buluh waktu menebang tak ada pun bakal yb hulur duit pi hospital sekadar tampal kopi untuk menghentikan darah. tercaing telinga akibat tersangkut dawai pemidang. kalau pas ada satu billion pun belum tentu pas membelanjakan sebanyak itu untuk melawan pas.

tanyalah kepada orang pas mana yang terima duit selesai tampal poster gantung sepanduk kecuali ada mangkuk mangkuk umno yang menyamar jadi orang pas. hisap rokok daun pun terpaksa share dengan member. inikah parti yang menghabiskan berbillion rm untuk bertempur dengan umno. sepatutnya kiki dah bersyukur yang dapat juga gaji sewaktu menulis dulu. tak pernah merasa sakitnya digigit nyamuk, pedih dimata berjaga malam, tersumbat hidung akibat duduk lama dalam markas tanpa kipas dan aircond sepertimana kiki menulis fitnah kepada tok guru nik aziz masih lagi dalam aircond, sejuk dan nyaman. betapa bodoh dan bangangnya tulisan kiki ini. sepatutnya kiki menulis berapa billion umno habiskan duit nak lawan pas. itu yang betulnya bukannya menulis pakal baham rambang.

bukan ke umno yang menyeksa kaum melayu, jika melayu yang menyeksa melayu apakah tak wajid melayu menentangnya. senyap dah le sebab yang seksa melayu adalah melayu lainlah kalau kaum lain seksa melayu. aku nak hentikan penulisan ini dengan perasaan menyayat hati kerana kiki yang dikata cerdik dalam menulis masih gagal memahami siapa pas dan siapa umno. umno yang menindas melayu pas selama berpuluh tahun, salah pas memeperjuangkan keamanan untuk melayu jika melayu ditindak, dizalimi dan ditipu sepanjang masa. kiki hentikanlah fitnah kepada tok guru nik aziz. kerana kamu adalah sangat bangang. tak tahu menilai yang mana umno dan yang mana pas.

kiki jawablah 4 soalan bangang dari pasreform lagi baik dari terus menulis benda bangang. atau jawab 4 soalan dari nujum belalang. soalan pertama yang mana hujung dan pangkalnya perjuangan umno dan pas, soalan kedua yang mana jantannya dan betinanya umno. , soalan ketiga satu banyak, dua sedikit-sedikit, 3 kadang kadang 4 jarang jarang. , soalan keempat dimanakah letaknya kekuatan umno, di kerisnyakah, diwangnyakah, dikuasanyakah? atau ditangan pemimpinnyakahnya? jawab soalan ini dulu sebelum kiki menulis lagi pasal melayu yang semakin layu dikeroyok oleh umno.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP