welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Tuesday, June 29, 2010

zul kulim expired

semalam balik dari kerja tertengok berita, keluarlah zul kulim yang memberi ulasan tentang perubahan pucuk pimpinan pkr selangor, zul kulim dengan gaya firaun kecil terus memberi ulasan maklumlah bukan senang nak masuk media massa umno. lama betul tv umno bagi laluan kepada zul kulim dalam memberikan ulasan sebagai bekas pkr dan juga badut lawak dari pkr. semua bentuk kerja nuar berahim dah tak betul bagi zul kulim. ini ke peguam yang mewakili nuar berahim dulu kalau inilah gaya aku yakin dan percaya kenapa nuar berahim cepat sangat masuk sungai buluh. tak ada nilai nilai fakta langsung dalam memberikan ulasan. baik baca buku hikayat seribu satu malang.

ulasan yang paling bodoh aku dengar jika mb bukan ketua perhubungan dinegeri maknanya bagi zul kulim orang itu akan ditendang dan disepak. kat mana le zul kulim ni belajar aku pun tak tahulah. kalau ini pun zul kulim nak ambik kesempatan nak hantam nuar berahim, zul carilah isu lain buek malu peguam je. kat terengganu mnb terengganu hanyalah timb. ketua perhubungan umno, hishamudin yang jadi ketua. tak jadi masalah pun, umno boleh terima je, kalau zul kulim kata ini kerja kerja nuar berahim nak terajang khalid berahim maknanya ulasan zul berniat jahat dan bersifat dendam kerana disingkir dari pkr. mat said dan hampir 3 tahun menjadi timb. kuasa mb terengganu tak berkurang pun, walaupun sepanjang masa nak disepak oleh orang orang deris. mat said boleh lagi sombong dan ego bila berhadapan dengan orang deris dan deris sendiri.

mungkin nuar berahim nak lari dari konsep asal umno yang mahu diterapkan kedalam pkr, semua mb tak semestinya ketua di negeri, nuar berahim mahu pkr keluar dari kepompong acuan umno dan yang pentingnya, mb boleh meneruskan kerja kerja memimpin negeri tanpa mencampur adukkan kegiatan parti yang berlebihan. jika mb dah dikurangkan bebanan politik parti, masa yang banyak akan diteruskan untuk memberikan kesejahteraan kepada rakyat. apabila bebanan politik dikurangkan mb seperti khalid berahim akan boleh menumpukan seluruh genap fikiran untuk rakyat bukannya berpolitik sepanjang masa tak kira pagi malam atau siang. membahagikan tugas tugas boleh membuatkan mb lebih bijak dan mempunyai masa untuk rakyat jelata. kenapalah zul kulim ni serong sangat skrg, masuk umno jelah zul, dari buang masa duk melalak dan melolong.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP