welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, June 28, 2010

exco bn terengganu bertukar

mat said melakukakn rombakan exco dan mendapat perkenan dari pm malaysia tok jib. nampaknya mat said mencuba pemain pemain diposisi baru, pemain pemain bekas didikan deris. dimana jua diletakkan rahsia mat said akan tetap di ketahui oleh deris. atau pun ada dah dikalangan exco dan kembali kepangkal jalan dan akan bersama mat said dalam pru yg akan datang. jalan selamat bagi exco untuk dipilih kembali untuk bertanding adalah bertaubat dan kembali menjadi geng mat said. impian deris untuk kembali berkuasa akan kembali malap dengan pertukaran exco ini. cuma yang tak elok dipandang dari menjadi exco kanan dah menjadi exco kiri. yang tak bertukar nampaknya exco yang sudah taat kepada mat said dan berlaku tikaman dari belakang yang mat said tak sedar ia dah luka dan berdarah.

mat said perlu segera mengubat luka jika masih diberi kepercayaan untuk menjadi mb dimasa akan datang. mngikut firasat tulangbesi tok guru haji hadi akan kalah di dun rhu rendang kerana adanya kem tentera. ataupun rakyat terengganu akan bangkit sekali lagi untuk menafikan kekuasaan umno. banyak perkara telah berlaku dan diluar kawalan umno sekarang dan perlu segera di baiki. ketidakpuasaan hati orang umno telah berlaku dengan hebat sekarang dan ini diluar pengetahuan tulangbesi yang sudah lama terperuk di lombok. apa jua yang dilakukan oleh mat said kepada barisan exconya, adun adun semua masih lagi berada dalam gengaman deris jusoh dan mat said nak koner macamana sekalipun ia akan tetap terbelok dengan sendirinya.

pas terengganu perlu bersegera dengan situasi ini. rakyat terengganu dah mula muak dengan janji janji umno walaupun mat said bagi ebook percuma kepada guru dan murid murid. pegawai kerajaan dah mula berkira kira nak menukar kerajaan kerana semasa kerajaan pas terengganu memerintah, pegawai kerajaan peringkat bawah begitu banyak duit kerana mendapat duit ehsan dengan banyaknya dan mereka lebih senang berbanding sekarang. oleh itu keadaan akan menjadi tidak terkawal walaupun mat said masih lagi bermimpi indah. duit ehsan akan kembali ke terengganu jika pas terengganu menang lagi. mungkin keadaan ini menjadi keadaan sinis bagi tulangbesi dan blogger luncai. yang penting pas terengganu tahu dimana letaknnya asas untuk kembali menawan tampuk pemerintahan.takbirrrrrrrr

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP