welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Saturday, June 26, 2010

ulamak ke yg masuk umno???

nampaknya umno dengan selambanya mewar warkan bahawa seramai 40 orang ulamak masuk umno, sejak bila gelaran ulamak seperti anugerah dato yang diberikan oleh sultan diterima pakai dalam menentukan ulamak atau ularmamak. apakah syahidan kassim yang memberikan gelaran ulamak atau jamil khir yang memberikan gelaran. hebatnya umno, nak ulamak boleh dapatkan ulamak. apakah ulamak diberi gelaran dengan sewenang wenangnya. sampaikan takrif ulamak pun boleh diberi bagaikan gelaran dato, kalau begini mudah memakai gelaran ulamak, adukatarakguna pun boleh menjadi ulamak, adukatarakguna memang layak diberi gelaran ulamak kerana pemikiran melangkaui masa dan zaman. hidup zuhud jual t sirt sambil menulis kitab kitab yang bertajuk derhaka jebat. siap boleh bercakap dengan qorin lagi. percaya ke adukatarakguna dengan qorin? kitab mana yang boleh menghasut adukatarakguna mempercayai adanya qorin.

kalau kumpulan ini digelar ulamak muda, mesti ada ulamak tua, siapa ulamak tua, shahidan kassim ke ulamak tua, tersenggih senggih ulamak muda depan pm seperti kaldai lepas angkat barang. masuk umno bukan untuk politik, kalau masuk umno tak berpolitik apa guna masuk umno, masuk ngo lagi baik tak pun badan badan dakwah bebas lagi baik. tapi yang betulnya kalau masuk umno kepala agung senang dapat, sekali berceramah dapat 1k kalu 10 kali mau sah 10k dah dapat pakai alphard tu, pakai notebook and broadband, tak payah masuk cc nak uploadkan tulisan buang masa tu. kerja senang tidur senang duit pun senang. tak payah nak berlakon kan ke baik, kami masuk umno kerana kemudahan yang disediakan oleh umno. alangkah baiknya ulamak muda berterus terang.

ulamak muda yang masuk umno ini hanya perlu bercerita sekadar ilmu haid dan nifas sahaja dan boleh digelar ulamak muda. ulamak muda masuk umno atas daya usaha shahidan kasim yang makin terpinggir dari arus perdana. yang betulnya kisah ulamak muda masuk umno dibaca begini, shahidan kassim bersama 40 ulamak muda, macam hikayat seribu satu malang. dari 100 dah tinggal 40 mana lagi 60. 60 dah hanyut atau kena tipu dan tertipu. akhirnya yang 40 sahaja yang sanggup masuk ke dalam umno. berbahagia le ulamak muda ini, mungkin akan dijadikan calon di pru ke 13 akan datang sebagaimana ustaz sepak tong. tapi ust sepak tong salah tempat jadi calon. sepatutnya ust sepak tong jadi adun saja boleh jadi km penang.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP