welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Thursday, May 27, 2010

lagu lama bersama basikaltua

dah lama tak menulis, banyak sangat kerja kerja dunia yang dilakukan sampai terlupa kerja kerja untuk akhirat. selepas sibu senyap seketika dunia politik. umno terus mendendangkan lagu 1 malaysia. pas terus cuba mengerakkan usaha usaha dakwah dan tarbiyah mengikut acuan islam. suasana politik seolah olah sepi seketika. cuma ada dua tiga kerat blogger yang masih mendendangkan lagu UG seperti basikaltua, adukatarakguna, 1G, dan juga blog ali bangang. basikaltua terus merintih sedih sendiri dan terus menerus menyalahkan tok guru haji hadi dan UG. blog bodoh sombong ini terus menulis tanpa hala tuju dan yang pastinya dia terus merintih seperti basikaltuanya yang akan menjadi saudagar senja.

basikaltua telah mengaku yang di anti UG, UG terus dimainkan oleh blogger basikaltua, naik heran dah dengan beberapa kerat blogger yang masih terus merintih dengan UG. setelah diberi penerangan dan hujahan masih tetap dengan perangai bodoh sombong. dimana pembacaan basikal tua dalam terus menerus menyalahkan tok guru haji hadi. basikal tua terus menerus menyatakan mewakili, siapa yang dia wakili, diri sendiri yang tidak pernah mahu menerima penerangan atau ada orang lain, rintihan basikaltua hanyalah untuk terus menerus menyalahkan benda yang sudah ditanam kedalam tanah.

basikaltua kononnya merintih kononnya ada pepecahan dalam pas, tapi sikap tak mahu menerima penjelasan dari orang lain begitu menebal dalam diri. tok guru haji tak pernah mengharapkan jawatan, apakah lagi yang basikal tua mahukan. apakah basikaltua nak jawatan dan memimpin pas, kalau dah teringin sangat dengan jawatan presiden pas masuk dulu ahli pas dan bertanding bagi jawatan presiden, jangan duk merintih macam anjing kena racun. pas bukan umno, pas membuka seluas luas pintu demokrasi. kenapa basikaltua dengan bangangnya terus menulis perkara perkara yang sudah berlalu. apakah agenda dibalik tabir basikaltua. sikap anti Ug dan pemahaman tentang ug begitu cetek masih terus menerus keras keng. oleh kerana basikaltua nak sangat merintih boleh lah basikaltua join adukatarakguna esok dimasjid rusila.
semoga pas terus meneruskan usaha usaha keras untuk mengterjemahkan produk produk islam. dan menjadi harapan semoga pemimpin pas terus beristiqomah dengan perjuangan dan jangan menghiraukan sangat tulisan tulisan yang terus menerus menulis tentang UG, keburukan percambahan idea, jika terus menerus menyalahkan sejarah manusia tidak akan maju. kalau basikaltua terus menerus mencari salah tok guru sampai bila bila pun basikal tua akan menulis tentang UG. perkara dah lama berlalu masih lagi berdendang hiba.inilah sikap manusia yang hipokrit.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP