welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Sunday, May 9, 2010

berahim ali gila nk jadi mb kelantan

berahim ali sepertimana yang diketahui suka mencampuri urusan urusan yang bukan dia sepatutnya berada, isu baru yang diulas oleh mangkuk ini ialah mengenai kisah sultan kelantan, tok guru nik aziz tak segila berahim ali yang suka menyalak padahal dia seekor katak yang suka melompat tapi kenapa aberahim suka menyalak. nampaknya sikapnya yang suka menyalak akhirnya tersalak salah tempat. sepanjang tahun dah menyalak, akhirnya menyalak kandang yang salah. cik det dah bagi lesen besar kat berahim untuk menyalak tentang semangat perkauman melayu. jadi teruskan salakan nyaring.

menteri besar kelantan adalah mb yang baik kerana tidak mencampuri urusan istana sepertimana nuar musa yang dah menabalkan sultan baru. tok guru nik aziz berdiam diri kerana urusan kekeluargaan hendaklah diselesaikan oleh kekeluargaan bukannya orang luar seperti berahim ali yang bangang. asal jumpa isu je menyalak. tak boleh duk diam langsung, nak buat kenyataan saja. tak relevan pun masih lagi bercakap sampaikan isu isu yang berahim ali cakap nak muntah siapa yang mendengarnya. mahukah berahim ali hal hal dalam kain dia diselesaikan oleh orang lain tentu berahim ali tak mahu bukan. tok guru tak mencampur ada sebab dan musabab bukan saja suka suka macam kata berahim ali. kalau mb yang baik dapat meredakan krisis istana kelantan. mb yang baik diam jika istana berkrisis kerana ia tak akan memihak kepada mana mana. tugas mb menasihat sultan bukannya mencampuri urusan peribadi baginda.

oleh sebab itu, berahim ali tutup mulut dan diam. duk wirid tepi longkang lagi baik dari terus mencampuri urusan istana. kalau nak sangat menyalak, pi menyalak ke sibu nun, dah ada orang cina boleh memperolehi pinjaman tekun, tak akan berahim ali tak mampu nak tempah tiket firefly ke air asia ke atau mas ke. berahim ali kan banyak duit, dah banyak pelaburan dibuat dalam syarikat tokey judi pun boleh melabur apa. berahim ali tak akan tak boleh nak menyalak kat sana sampai hari mengundi. berahim kan teror. kalau barisan nasional menang di sibu tentu cik det kata sebab perkasa yang dibawah kekuasaan berahim. dan beberapa pengikutnya yang bangang. boleh jerit dan bertempik siang dan malam. perlu membawa semangat melayu berahim macam biasa kat sibu.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP