welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Friday, April 2, 2010

kenapa tak boleh sebut aku melayu

setiap hari laman web akan menghidangkan cerita kalau sebut aku melayu akan jadi perkauman, apakah sebabnya, kalau tersebut ke terucap ke aku melayu, penentang kerajaang perpaduaanng akan kata perkauman, kalau sebut kerajaang perpaduanng mereka kata sama macam israel, sebab israel telah mengadakan kerajaanng perpaduanng. kalau berehat bersama mp mp barisan nasional dikatakan gila kepada umno dan kerajaang perpaduanng akan disebut lagi, kalau tidak lantik semula ust ahmad awang dan ust ghani dianggap geng terengganu yang gila kepada kerajaang perpaduanng memainkan peranan.



penerjah timb.presiden pas diangkat menjadi hero epik setaraf dengan epik ramayana. setaraf dengan mahatma gandhi di india. betapa hebatnya hero penentang kerajaang perpaduanng. semua penentang kerajanng perpaduanng mengangkat wartawan harakahdaily sebagai hero. kenapa tidak boleh sebut melayu, dalam pas hampir 90% adalah melayu, kenapa tak boleh sebut melayu, apakah melayu bukan bangsa, tak boleh bermegah dengan bangsa, kalau orang tanya apa bangsa kamu? kita hendaklah menjawab saya bukan kerajaang perpaduangg. sebab kalau sebut aku melayu akan dianggap perkauman.



kenapa melayu ini dah jadi gila mindanya sampaikan nak sebut aku melayu pun tak boleh, kenapa masih bercakap dalam bahasa melayu kenapa tak bercakap bahasa selain dari bahasa melayu, bahasa lombok ke, bahasa mamak ke, kenapa kita bersusah payah mengadakan demo menuntut sains dan matematik diajar dalam bahasa melayu, kenapa tak mintak diajar dalam bahasa lain, alergic sebut melayu. kalau tercakap aku melayu pasti dilabel sebagai kerajaang perpaduanng.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP