welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, April 12, 2010

epik hero royalti minyak

KOTA BHARU 11 April - Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menjelaskan beliau bukannya menawarkan diri untuk menjadi orang tengah dalam rundingan di antara kerajaan Pas Kelantan dengan Pusat berhubung tuntutan royalti minyak. Sebaliknya, beliau hanya bersedia memberikan khidmat untuk memantau penggunaan wang tersebut sekiranya royalti yang diperjuangkan oleh kerajaan negeri itu disalurkan kelak.Bagaimanapun katanya, isu tersebut tidak timbul lagi kerana kerajaan Pusat tetap bertegas untuk tidak memberikan royalti minyak dan mula mengagihkan wang ihsan kepada rakyat negeri ini. "Saya bukan hendak jadi orang tengah, saya tawarkan diri untuk memantau duit royalti yang Petronas bagi kepada kerajaan negeri kalau kerajaan Pusat setuju sebab dia (kerajaan Pusat) fikir duit ini akan disalah guna oleh kerajaan negeri."Saya kata sanggup menawarkan diri sebagai pemantau tengok jangan salah guna tetapi kerajaan Pusat tidak mahu bagi royalti, maka tidak timbullah, ini salah faham dari segi tawaran saya," katanya.

kenyataan putarbelit dari seorang umno, yang mana pemimpin umno ini telah diangkat menjadi epik hero, setaraf dengan epik ramayana dan epik lagenda hang jebat. kononnya jebat derhaka kepada raja kerana menengakkan keadilan. hang jebat bangun menentang raja kerana tidak berlaku adil kepada sahabatnya hang tuah. hang jebat dari gua musang dilihat menentang arus kerana menyokong tuntutan royalti minyak kelantan kepada kerajaan pusat. sebenarnya hero dari gua musang ini ialah hanyalah seorang tua dikaki gunung sahaja, ia menunggu hari mati tapi sebelum sampai ajalnya dia akan merepek repek dan meracau racau dulu.

hari ini hero memerangkap pemimpin uzur umno membuat kenyataan bahawa beliau hanya bersetuju memantau wang royalti sekiranya kerajaan pusat bersetuju membayar royalti kepada kerajaan negeri kelantan. inilah pemimpin yang didewa dewakan oleh pas reform kononnya inilah perjuang sejati. tidak mahu berpeluk dengan umno tapi bila menuntut royalti sanggup tidur bersama dengan pemimpin hebat dari gua musang. kalau golongan ug dikatakan gila sangat nak berpeluk dengan umno, penentang ug adalah geng geng yang suka berzina dengan umno. semua tulisan tentang pemimpin hebat dari gua musang, pemimpin berjiwa rakyat, hari ini dengan mudah ku li memutarkan kenyataan dan sekaligus memberikan tamparan hebat kepada penyanjung penyanjungnya terutama blog pas reform.

inilah sebenarnya pemimpin umno yang mana penentang ug suka sangat mendengar autanya dari ceramahnya. umno tak akan mengkhianati umno sebagaimana pemimpin pas mengkhianati pas. ku li telah menegaskan bahawa dia akan mati dalam umno. rupanya hero kepada penentang ug ini boleh memulas kenyataan dengan sekaligus sahaja tanpa memerlukan banyak tenaga. rupanya apa yang tersirat didalam hati ku li tidak dapat dibaca dengan baik oleh pemimpin pas. rupanya ku li nak memantau wang royalti jika pusat nak membayar atau dengan kata lainnya, kalau pusat bayar royalti ke kelantan, ku li akan memperolehi rahmat yang besar kerana dia mempunyai kuasa dalam mementukan kemana tujuan duit royalti nanti. ada undang disebalik mee basah rupanya.

Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) dan Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Rakyat (GEGAR) diperbodohkan dengan mudah oleh kuli gua musang. inilah permainan umno dan penentang Ug lu orang boleh berambus bersama ku li. siang malam duk wirid pas nak masuk umno bila ku li membuat kenyataan selari dengan pemikir pemikir agung taskforce13 ku li dipuja dan dipuji melangit sambil meludah pemimpin pas pusat yang dikatakan nak bersengkokol dengan umno. inilah balasan yang diberikan oleh kuli kepada penyanjungnya. kumpulan taskforce 13 yang amat memuji melangit tentang hebatnya seorang tua dikaki gunung yang menongkah arus, rupanya ada agenda tersembunyi dalam hati ku li. umno tidak merosakkan umno tapi pas yang merosakkan pas dan umno tetap akan merosakkan pas. itu yang wajid taskforce13 faham. dan taskforce13 memang diwujudkan untuk mendamagekan pas. lepas ini boleh tubuhkan pulak geng tupperware. boleh umno bubuh apa saja dalamnya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP