welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Wednesday, April 14, 2010

antara pakaq dan sayuti - dari kacamata tulangbesi

tulangbesi dah marah kepada ust abu bakar chik yang digelarnya geng terengganu. geng terengganu selalu dijadikan kambing hitam oleh tulangbesi. oleh kerana gagal menjadi ceo sykt top it sampai skrg tulangbesi masih menyimpan dendam kepada geng terengganu. di hati tulangbesi geng terengganu ni geng alcapone boleh mencantas sesiapa saja yang tidak sehaluan dengan mereka. kenyataan bengong yang selalu dibuat oleh tulangbesi. hebatnya tulangbesi ni semua maklumat yang diterima oleh tulangbesi mesti yang berautoriti. kalah pm, pm pun kadang kadang tersalah terima gak maklumat, sepertimana pak lah menerima maklumat salah apabila membubarkan parlimen yang mengataka bn masih dan akan terus berkuasa akhirnya pak lah pengsan kerana terkejut dengan keputusan pru yg ke12.



tulangbesi membandingkan pakaq dan sayuti, pakaq diangkat menjadi hero oleh tulangbesi kerana menerjah timb.presiden pas ust nasha. kononnya pakaq menengakkan kebenaran. apakah kebenaran yang diperjuangkan oleh pakaq tidak diketahui. bertanya soalan semacam orang mabuk, apakah dengan menerjah dengan cara kurang ajar menjadikan budaya wartawan. bertanya soalan kepada ust nasha yang tak relevan langsung dengan keadaan situasi masa dan keadaan. wartawan bangang seperti ini dipertahankan oleh tulangbesi, tapi memang patut pun tulangbesi mempertahankan mamat ni, sebab pakaq ni adalah sealiran dan satu fikrah dengan tulangbesi, menulis persepsi buruk kepada pas adalah makanan harian. jika tak memburukan pas jangan dipanggil tulangbesi dan pakaq. jika pakaq dipecat bermakna pas bukan lagi parti islam. tuduhan seperti ini mengesahkan bahawa tulangbesi pun seperti umno, tak ada beza pun.



sayuti yang dikatakan menulis berita fitnah kepada husam musa pun adalah member tulangbesi jugak, cuma aliran berbeza tapi misi tetap sama. sayuti mengfitnah husam musa kata tulangbesi, pakaq mengfitnah ust nasha, dari seginya sama saja pakaq dan sayuti. cuma tulangbesi mengambil jalan yang paling dekat untuk menuduh pas, oleh itu tulangbesi membela pakaq, pakaq dah menjadi satu juzuk dari tulangbesi, pakaqkan member adukatarakguna, bagaimana mereka bergaduh pun mereka tetap bersatu, tidur satu selimut dan bermimpi dengan mimpi yang sama. cuma mengingau je berbeza, satu dialek penang satu dialek kelate. tulangbesi hanya meriuhkan suasana kerana kehabisan modal lagi untuk berhujah, terpaksa merekacipta isu baru untuk membolehkan tulangbesi terus menulis memburukkan pas dan mengfitnah kepimpinan pas. mereka semua tetap bersatu walaupun nampak berbeza. itulah yang sebenarnya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP