welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Saturday, March 6, 2010

timb.PM patut serah kementerian Pelajaran kepada MP lain

Timbalan Perdana menteri sekarang yang memegang juga portfolio menteri pelajaran sepatutnya melepaskan jawatan tersebut kepada mp lain, lebih banyak tanggugjawab yang dapat digunakan dan dapat mengawal selia kementerian pelajaran yang banyak menyentuh masa depan rakyat malaysia, jika timb. pm masih memegang lagi kementerian pelajaran ini bermakna masa masa beliau hanya akan terbahagi dan waktu khusus untuk mengkaji permasalahan yang wujud dalam kementerian akan terabai.



kenapa apabila regu tok jid dan tok din memerintah malaysia kementerian pelajaran dibawah timb. pm, banyak masalah yang timbul apabila timb.pm mengambil alih tugas ini, peruntukan yang besar dikurangkan dalam buget 2010, hampir 2billion bujek dikurangkan. menengok kepada gaya tpm ini, beliau tidak layak memegang portfolio menteri pelajaran walaupun dia berbangga dengan kecerdikannya. kononnya beliau adalah pelajar yang bijak satu masa dahulu boleh melompat kelas.



setelah bujek dikurangkan, kementerian pelajaran sudah menjadi kementerian yang tidak berfungsi sepatutnya. bujek dikurangkan, murid murid yang tinggal diasrama dihalau pulang setiap hujung minggu, amat menyusahkan ibubapa yang terpaksa menanggung kos dalam mengambil dan menghantar pulang anak anak mereka. apakah ini bekas pelajar cerdik dalam memimpin kementerian pelajaran.



sekolah elit dan sekolah berprestasi tinggi diwujudkan tetapi bujek dipotong semahunya. apakah pretasi tinggi adalah merujuk kepada keupayaan sekolah itu mencari dana sendiri dalam menentukan kecermelangan murid murid disekolah tersebut. sepatunya kementerian pelajaran dipimpin oleh seorang bukannya dipangku oleh TPM. banyak lagi contoh contoh kegagalan yidin dalam mentadbir kementerian pelajaran. sepatutnya yidin memangku kementerian lain seperti kementerian asas tani, pelancongan dan juga kementerian pengguna. inilah kementerian yang sepatutnya yidin pegang bukannya kementerian yang penting seperti kementerian pelajaran. semakin hari semakin banyak idea bodoh dari tpm akan diterapkan kedalam kementerian pelajaran dan akan terus menyusahkan pelajar, cikgu dan pentadbir sekolah. hentikan perjudian nasib bangsa. sudah sampai masa kementerian pelajaran diserahkan kembali kepada mp yang lain bukan dibawah tpm.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP