welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, March 15, 2010

duta malaysia terangkan kes liwat nuar

jamaludin jarjis adalah duta memerangkap ahli parlimen rompin, satu lagi kerja gila najid yang membenarkan ahli parlimen menjadi duta yang tidak pernah berlaku sebelum ini. apakah gunanya jamaludin jarjis bersusah payah menerangkan keadaan kes liwat nuar berahim yang dibicarakan kepada amerika syarikat. ini sudah menjadi satu tanggungjawab baru kepada jamaludin kerana terus membodohkan dirinya sendiri dan juga malaysia amnya. jika negara malaysia mempunyai pemimpin yang bermaruah dan berintgriti kenapa perlu memberi penerangan kepada pemimpin negara lain. kenapa cerita dalam rumah tangga diceritakan kepada orang luar yang mahu negara malaysia kucar kacir.



apakah agenda sebenarnya duta jamaludin jarjis ini yang mengadap as untuk memberikan keterangan, nuar berahim sedang dibicarakan, jika kerajaan malaysia tidak ada kena mengena dan tiada apa yang perlu diterangkan kepada orang luar. apakah orang luar negara merasakan bahawa mereka takut dengan perundangan negara malaysia yang dicabul dan tiada lagi hak hak individu dalam mempertahankan apa kesalahanya di mahkamah. ini yang cuba disembunyikan oleh pemimpin pemimpin malaysia. kalau berada dijalan yang benar kenapa harus takut. berani kerana benar takut kerana ada salah yang dibuat.



nuar berahim mengatakan dia mendapat sokongan hillary clinton dan oleh sebab itu jamaludin jarjis juga mahu dapatkan sokongan dari amerika, jika nuar dituduh pro amerika kerana mendapat sokongan begitu juga umno boleh dikatakan amat amat gila dan pro kepada amerika. kenyataan yang tidak masuk akal oleh jamaludin jarjis adalah korea selatan, china dan jepun menjadi negara maju kerana berjaya mengeksport barangan ke amerika. gila ke apa kenyataan duta malaysia ke amerika ni. apakah bila berurusan perdagangan dengan amerika secara automatik malaysia jadi negara maju, senangnya kenyataan JJ.


junta burma pun berkata mereka tak bersalah kerana menahan pembangkang mereka, apa pun tindakan memberikan penjelasan kes nuar berahim kepada negara luar tindakan yang amat bodoh lagi bangang yang dibuat oleh duta malaysia. tindakan yang tidak perlu dibuat kerana apa jua tindakan hendaklah diselesaikan dalam negara. kes pun masih berjalan, memberi penerangan kepada kes yang dibicarakan seolah olah sudah menghantar nuar berahim ke penjara.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP