welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Saturday, March 6, 2010

Cadangan baru penstrukturan semula subsidi petroleum - mail sabri bangang

PEKAN 6 Mac – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan membentangkan cadangan baru berkenaan penstrukturan semula subsidi petroleum kepada kabinet dalam tempoh terdekat ini.Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, menerusi kerjasama kementeriannya dengan Makmal Merasionalisasikan Subsidi, ia akan mengkaji mekanisme terbaik pelaksanaan penyaluran subsidi termasuk merangkumi bahan petroleum, selain makanan serta infrastruktur lain.


Menteri mail sabri ni masih belum berpuashati lagi kerana kabinet belum lagi dan mereject idea-idea bangang mail sabri yang terus menerus mahu menaikan harga minyak. idea idea bangang mail sabri akan berterusan kerana selagi kabinet belum bersetuju dengan ideanya, mail sabri akan terus menerus menlontarkan idea yang akan menyusahkan rakyat malaysia. inilah hakikatnya bahawa mail sabri bersama kementerian adalah diwujudkan untuk menyusah dan mendera rakyat malaysia. malangnya nasib rakyat malaysia yang mempunyai menteri yang siang malam berfikir untuk menyusahkan hidup rakyat malaysai


pada 4 mac kabinet telah membatalkan idea idea bangang mail sabri dalam usaha beliau menaikkan harga minyak. selang dua hari aje mail sabri datang mengemukakan kertas cadangan baru kepada kabinet untuk menaikan lagi harga minyak walaupun dengan alasan nak mengekang rakyat asing menggunakan petrol bersubsidi yang diberi oleh kerajaan malaysia. kegiatan penyeludupan yang berleluasa belum mampu dibendung pun, berapa juta gelen petrol yang digunakan oleh rakyat asing yang datang mengisi minyak dalam negara malaysia yang mail sabri duk sibuk sibuk mengkaji subsidi minyak.


kenapa mail sabri tidak membuat kertas kerja untuk menyekat kenaikan harga barang keperluan yang ikut naik akibat kenaikan harga minyak, tiada satu usaha pun yang dapat dibanggakan oleh rakyat malaysia. hanya idea idea bangang yang amat menyusahkan rakyat sahaja di utarakan. kenaikan harga gula, tiada tindakan yang membendung untuk mengelakkan kenaikan harga gula alasan yang paling memualkan adalah untuk mengelakkan rakyat malaysia mengidap kencing manis. kenaikan harga tepung gandum. kenaikan tarif elektrik, kenaikan harga gas, kenaikan harga bateri kereta yang tidak diumumkan oleh kerajaan yang naik beratus ratus peratus kerana kenaikan harga kuprum, kenaikan harga roti, kenaikan kenaikan barangan yang tanpa kita sedari, tapi kementerian pengguna tetap bangang dan bengong, senyap sunyi tanpa ada sebarang tindakan yang mana boleh menyekat kenaikan harga barangan.

rakyat melantik menteri bukannya untuk memberi idea idea untuk menjahanamkan rakyat tetapi untuk rakyat hidup sejahtera, dulu semasa sharil samad menteri yang begitu banyak idea sebelum menjadi menteri akhirnya bersara dari menjadi menteri kerana tidak mampu menahan kenaikan harga barang yang terus meningkat dari hari ke hari bulan ke bulan, tiada tanda tanda akan turun. apakah tiada menteri yang cerdik dalam kabinet najid razak, yang mana menteri ini mampu membuat rakyat berterima kasih dan akan dikenang sepanjang hayat sebagai menteri yang menolong rakyat bukannya menteri seperti mail sabri yang pandai membuat kertas kerja yang mana akan terus menyusahkan hidup rakyat.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP