welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Friday, March 12, 2010

bagaimana model ekonomi baru (MEB)

najid tun razak akan mengumumkan model ekonomi baru (MEB) pada akhir mac ini. MEb akan dibuat dalam 2 fasal. faal pertama akan diketengah pada 1 aprilo 2010, apakah meb ini dilancarkan pada 1 april bertetapan dengan hari lawak sedunia, apakah najid akan memlawakan rakyat malaysia keseluruhannya. meb ini tidak dibentangkan secara umum hanya khabar khabar angin yang deras melanda persekitaran ekonomi malaysia yang semakin lumpuh akibat kegagalan barisan nasional menggunakan khazanah negara dengan baik dan lurus. banyak projek gajah putih yang dibuat akhirnya menjadi sarang sarang maksiat dan juga sarang penagihan dadah. banyak bangunan yang dibina akhirnya tumbang dan tidak memberi manafaat kepada rakyat.
apakah MEB ini akan dimasukkan sekali dengan GST yang mana akan menekan kepala rakyat malaysia yang sudah botak kerana kegagalan pemimpin bn yang memerintah negara selama 50 tahun. mahu tidak mahu bn kena mengakui bahawa gst adalah elemen penting dalam meb, penipu jika kerajaan bn tidak mahu mengakui hakikat ini. walaupun kerajaan bn mengakui AFTA antara kerajaan bn dengan usa sudah tidak wujud lagi, ada lagi usaha usaha yang mana akan menjual keseluruhan negara malaysia ke warganegara asing. mana ada pemimpin bn yang tidak mahu menjual malaysia kerana akan mendapat komisen yang lumayan, iskadar idea cetusan the sleeping pm telah menjual sebahagian besar tanah johorian kepada pemilik asing bukannya warganegara. hebatnya idea menjual negara tanpa disedari, sudah jual kembali tidur, dan bangun sekali sekali dan meracau racau. merepek lepas tu kembali tidur dengan aman kerana duit dan berlonggok dalam akaun swiss.
MEB akan dimasukkan sekali perjanjian perkongsian trans pasifick (TPP) tpp adalah pengkongsian perniagaan dengan negara asia pasifik iaitu brunei, new zealand, singapura dan beberapa negara lain. biasanya malaysia akan menyertai perniagaan jika menguntungkan kroni bukannya untuk negara. inilah pemimpin malaysia yang mana mementingkan segelintir manusia dan akan menyepak kepala kepala rakyat yang menderita. yang pasti kabinet akan mengesahkan penyertaan malaysia dalam TPP kerana akan memberikan keuntungan lumayan kepada kroni mereka. harapan palsu akan terus ditaburkan kepada rakyat malaysia yang mana rakyat malaysia terus diberikan mimpi mimpi indah. walaupun hakikatnya malaysia adalah negara yang menuju kemuflisan.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP