welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Tuesday, February 16, 2010

zul kulim - merapu, meraban, merepek, meracau, sawan

Zul kulim dan makin teruk sawannya, siapa ada ubat boleh le bagi kat dia, dia ni dah makin teruk, merapu , meraban hampir hampir dah tak mengenali siapa dia sebenarnya. Zul mengatakan bahawa Lembaga Disiplin PKR mempunyai agenda yang jahat kepadanya kerana beliau akan berada diluar negara iaitu dinegara korea atas tiket partinya PKR, Perbicaraan kes disiplin ke atas zul kulim akan berlangsung pada 23 februari 2010, zul kulim mengatakan bahawa ada konspirasi untuk membuatkan beliau di tendang keluar dari PKR, ayat ayat yang biasa di pakai oleh zul kulim ialah firaun firaun kecil yang gembira melihat dia disepak keluar dari PKR.

Lembaga disiplin Parti Keadilan Rakyat akan bersidang dan tidak memerlukan zul kulim untuk hadir lagi kerana biasanya lembaga disiplin akan memanggil pesalah parti selepas mereka bersidang seperti badan disiplin parti pas yang memanggil khalid samad dah hassan ali selepas mereka bersidang, lembaga akan memanggil pesalah parti seperti zul kulim untuk mempertahankan diri, kenapa yang zul kulim sibuk sibuk nak menghadirkan diri sebelum dipanggil mengadap lembaga disiplin, apakah zul kulim tidak sabar sabar nak keluar Pkr atau ada habuan yang menanti di sebelah kapal sana. Lebih baik keluar PKR sebelum dijatuhkan hukuman itukan yang telah berada dalam hati zul kulim, walaupun islam first bagi zul kulim yang nyata islam bukan first dalam hati zul kulim tapi islam is second, yang penting agenda peribadi menjadi keutamaan, berlagak seolah panglima perang, tapi siapa yang ditentang, adakah berperang dengan bayang-bayang sendiri, ku sangka musuh rupanya diri sendiri. Zul kulim dah tidak kenal tangga dengan LIF, makin merepek bercakap sorang diri, meracau, semua kenyataan pemimpin parti pembangkang ditentang seolah olah dia dah jadi umno sebelum mengumumkan dia ahli umno. Menjilat ludah seperti ezam kotak yang dia kutuk dulunya sekarang dah sama sama dalam tong najis.


Hari ini zul kulim, meracau racau lagi, membidas kenyataan tok guru nik aziz kerana tok guru mengatakan orang yang lompat parti adalah pengkhianat kepada rakyat dan negara, zul kulim ni dah terlebih umno dari umno dah sampaikan apa yang pemimpin parti pakatan rakyat akan ditentang dan dibidas kerana media umno tahu siapa sebenarnya zul kulim, Zul kulim selamba je menuduh tok guru nik aziz juga pernah khianat kepada parti pas kerana tok guru nik aziz masuk umno katanya, zul kulim hang ni belajar kat mana, dulu pas dan umno bergabung le bengong, hang ni dah tak kenal mana matahari dan bulan ke, asal bulat je matahari, pas bergabung dengan umno bukannnya tok guru masuk umno, tok guru nik aziz tak pernah isi borang umno masa bergabung dulu. tok guru tetap ahli PAS dan pas dan umno cuma bergabung membentuk satu kerajaan untuk menguatkan kuasa melayu dalam parlimen, bengong le hang ni zul, macamana hang boleh jadi peguam, perkara yang begini pun tak boleh nak bezakan, yang zahrain tu keluar parti PKR, bukan pkr bergabung dengan umno, keluar parti sama ke dengan bergabung, Tok guru nik aziz tak keluar parti pas macam ezam, macam zahrain, macam jamaludin di perak.


Mungkinlah disebabkan zul kulim jadi peguam anuar ibrahim le anuar merengkok dalam penjara enam tahun, rupanya anuar tersilap ambil peguam, dia ni bukan peguam rupanya zul cuma seorang loyar buruk, kalau anuar sedar dari dulu mungkin anuar ibrahim tidak akan terpenjara selama 6 tahun, hujah hujah yang diberikan oleh zul kulim rupanya dangkal dan tiada yang relevan kepada kes anuar ibrahim. kesihan anuar ibrahim, terpenjara selama 6 tahun akibat tersalah ambik peguam. tak apalah zul kulim hang dah boleh pilih opsyen sekarang, masuk umno le senang, senang sket keja pembangkang nak taji hang, bongkar apa yang hang pernah buat, itu lebih baik dari merapu meraban meracau merepek dan hampir sawan orang dalam pakatan rakyat dibuat angkara hang. keluar parti PKR dan isi borang umno atau istiharkan jadi MP bebas, itu kan lebih baik dari menjadi sesumpah, menyamar aje kerjanya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP