welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Wednesday, January 26, 2011

terengganu terus didepan

terengganu dibawah pentadbiran mat said begitu mendahului zaman, dari statistik anak haram, penagih dadah dan juga pelbagai kegiatan tidak bermoral terengganu menyusur laju. mat said terus memberikan lesen karoeke untuk terus berhibur. tahun lepas kadar anak haram begitu tinggi sampaikan ia menjadi fenomena yang menakutkan kepada semua ibubapa diterengganu. penagih dadah dan juga pengedaran dadah begitu tinggi setelah mat said mengambil alih pentadbiran dari deris natang. dibawah deris natang pun masih lagi memuncak dan kemuncaknya dibawah mat said. mat said tak kisah moral anak muda diterengganu nak jatuh ke atau apa saja asalkan dia boleh berbelanja mewah. keborosan mat said akan diteruskan hari demi hari sehingga terengganu tinggal bulu keting sahaja.

anak haram yang tinggi dilahirkan diterengganu adalah lambang kemajuan yang dibawa oleh umno. dengan deris mendahului zaman dengan slogan tidak pernah sebelum ini begitu sinonim dengan umno. akhirnya deris natang mewarisi kepada mat said bangang. pembangunan yang diharapkan oleh rakyat terengganu untuk keluar dari kemelut kemiskinan menjadi igauan ngeri kepada ibubapa diterengganu. negeri yang dilimpahi oleh kurniaan allah kepada penduduknya menjadi satu kemusnahan moral yang teruk. jika semakin banyak anak haram yang dilahirkan semakin dekat bala yang allah janjikan kepada sesebuah negeri. apakah tindakan mat said yang terus menerus melakukan kerja kerja menghalang penyebaran islam. islam dicaci dan dihina dan akhirnya ditimpa kehinaan kepada pentadbirnya.

bukan setakat ebook yang dibekalkan, mat said juga membekalkan segalanya, membekalkan jarum untuk penagih dadah. dengan dadah moral akan lebih buruk, penzina penzina tak malu lagi untuk mengaku mereka berzina malahan berbangga dengan zina yang mereka lakukan. pembendungnya telah dicabut dari hati hati rakyat terengganu. sebelum bala diturunkan kepada rakyat terengganu, umno dan sekutunya perlu dinyahkan segera dari bumi bertuah ini. zina berleluasa selari dengan penagihan dadah dan juga penjualan. rakyat terengganu tidak segan segan lagi untuk menghisap dadah dan dimalam hari menjadi celaka di jalanan. mak ayah terus mempertahankan anak mereka, kalau ditangkap akan dijamin tanpa banyak soal. soal agama sudah jauh dari mereka. yang dipentingkan adalah menghantar anak ke tempat tuisyen. berduyun duyun setiap malam, tak mengenal huruf alquran tak mengapa jangan anak gagal dalam peperiksaan. menjadi kebangaaan mak ayah kalau anak dia bijak pandai tak solat tak apa asalkan lulus exam, tak cukup makan tak apa asal boleh hantar anak tuisyen. satu kemestiannya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP