welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Sunday, January 9, 2011

tazkirah jalanan - berita lawak

berjaya jugak aduka masuk paper untuk kali kedua, kata tak main media perdana, cakap macam pemimpin pkr dan pas, sama je kata boikot tapi di telefon menjawab juga dengan panjang lebar. sejak bila iktiraf media perdana ini. sebab nak popular sanggup langgar lari. kasihan pembaca blog ditipu hidup hidup mati mati percaya. yang muda kalau percaya aku tak heran tapi yang tua bangka percaya juga auta si aduka. kalau dah tua berilah nasihat kepada budak longkang ni. heranlah perangai orang tua, tak berani nak tegur aduka, sama naik sambung fitnah bersama aduka. malu aku dengan perangai orang tua yang tak sedar diri ini. kalaulah tua kelapa boleh buat minyak kelapa tapi tua tua kelapa komeng tak ada yang boleh diharapkan. mengata orang pandai tapi buatnya tidak. dah terang terang aduka tak guna menipu percaya gila gila tu.

yang paling best adalah penipuan dalam hospital, ramai yang memeriksa aduka tak guna ni, setau akulah tempat kecemasan selalunya ada sorang je doctor, kecualilah doctor yang tak bertauliah yang pakai cucuk je kat mana sempat. dalam bilik kecemasan tak ada 3 orang doctor diwaktu lain pun payah nak ada doctor kecuali kes yang benar serius dan hanyalah sorang saja doctor yang bertugas. betapa penipunya aduka tak guna dalam hospital sampai 3 doctor merawat taik telinganya. mata kabur sebelah kanan kena telinga sebelah kiri. otak kiri dan otak kanan tak bersambung gamaknya. kalau ada cipan mesti cipan kata ada 8 doktor penambah berita sensasi dalam menjulang hero tamil kebangaan reform. malu ana tengok ente pembohong ni, kalau ana tahu ente ni pembohong ana jugak ikut bohong.

doktor mana yang bertugas dihari cuti waktu petang di hospital kerajaan. sampai 3 orang kerana nak merawat aduka. mata berpinar ni telinga keluar taik kena pakai penyokong tengkuk. doctor ke apa dia ni, sakit kat telinga tapi kena pakai penyokong tengkuk, bahaya aduka kalau duk lama lama situ nanti aduka kena simen telinga sebab nk bagi telinga jangan keluar cecair. maklumlah dah lama tak korek telinga sebab tu bebal dan bangang. ramainya doctor kat terengganu, 3 orang sekaligus bertugas, inilah rahmat untuk rakyat terengganu. ramai doktor kat terengganu, dulu hanya HA yang bertugas, doktor tak ada sejak aduka datang ke hospital ramai doktor yang bertugas. blah lu aduka penipu. tapi tak apa manjungmari percaya apa. malu ana aduka kena pukul sebab ana ahli pas. ana pun macam tu gak ana belajar lama kat deobond tapi ana jadi jebon sekarang dan sejak join usrah barbican ni ana jadi babarian.

bertuah negeri terengganu, hospital mempunyai ramai doktor, kalau telinga aduka masih lagi keluar cecair tak kering kering, mata berpinar pinar bermakna rawatan lanjut akan dibuat di kota bharu. kalau tak kering jugak akan dihantar ke kubang kerian untuk pemeriksaan lanjut. 15 januari boleh lak hadir ke majlis tok guru, sapa nak lap cecair telinga aduka ni, ada yang rela, tak apa geng ramai boleh lap, fakap@teddybear bole tolong lap apasalahnya. cipan boleh tolong lap dengan lidah, cipan suka makan anai anai. apa lah sangat lap cecair telinga aduka dengan lidah boleh atau dengan simcard. majlis doa akan dibuat semasa 15 januari ni. usrah barbican akan berlangsung dengan hebat. jangan risau pasti ada lagi berita berita fitnah yang akan menyusul selepas 15 januari. tunggu dan lihat saja. anda tak percaya, aku percaya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP