welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Saturday, January 15, 2011

15 januari pertemuan TGNA dengan blogger

15 januari di hotel grandseason akan diadakan pertemuan antara tok guru nik aziz dengan blogger, dikhabarkan hanya blogger propembangkang sahaja. yang hadir blogger yang hebat sahaja dan tak lupa yang hebat mengfitnah boleh join. sebab senang nak pulas dan koner kenyataan tok guru nik aziz. kalau tok guru nik aziz macam dah sokong je kerajaan perpaduaan. blogger yg keluar cecair pun boleh hadir kalau mata tak kelabulah. kalau kelabu mesti pergi perjumpaan blogger dengan tok guru lain pulak mesti huru hara. 25 blogger hebat dari kelantan diterbangkan khas untuk menghadiri majlis dengan tok guru nik aziz.

rupanya tok guru marah kepada blogger yang khianat kepadanya. membesar besarkan benda yang sudah ditutup buku, cuma nak tahu le camno yang main facebook tu, yang memulakan api fitnah, apakah tutup buku macam tu aje ke. dari api kecik disimbah supaya marak. nak kubangkan sampai hari ini menyepi je. dah berkubang sendirian ke. blog yang menyambung fitnah tak akan diam je. tak nak sambung sambut tahun baru cina ke, best sangat cerita fitnah ni. lintang pukang puak penyokong ug kena doa dik tulangbesi sambil cium kaabah. rupanya tulangbesi jahat dia doa benda lain, sambil cium kaabah lintang pukang blog pengfitnah kena bambu kerana menipu. sampai ada yang ambik tindakan mohon maaf secara sambil lewa. kalau orang jawab bahawa itu hanya penipuan je bukan main lagi marah akhirnya malu muka weh, kalau lah boleh goyoh dengan berus dawai lagi ok.

tok guru nik aziz sendiri dah mulai marah dengan propanganda blog fitnah. dulu orang cakap tak nak dengar, sekarang tanggungle, ni ulamak cakap bukan aku cakap. penipuan tak lama sekejap je akan terbongkar. meletup letup dalam blog, tak sempat sejam dua update blog kalau boleh nak update setiap saat. malam ini mesti ada lagi pertanyaan dari blog yang masih tak puashati, dan ada yang akan kena pial telinga. telinga besar macam gajah pun kalau tak dengar buat apa, buang karan je. datang jumpa tok guru bukan untuk mendengar tapi ada lah isu yang akan diputar esok harinya. stopa ali muka tak ceria sekarang, stopa ali bukan orang terengganu ke, dulu suruh buang sekarang puji melambung, ada makna ke? biasa jarang memuji kecuali ada makna tersirat dan tersurat. sanjung sanjung tok guru nik aziz bila sama dengan pandangan mereka bila berbeza tok guru pula diserang.

tok guru nik aziz hebat tahu dah ada lagi manusia yang tak puashati, dan sambil cakap pial telinga dulu bagi keluar cecair kot. biarlah perjumpaan ini dalam keadaan harmoni, jangan ada lagi ada mulut gatal nak bertanya. kang ada kena pukulan curi, krimas berlangsung dalam harmoni mungkin ada yang nak merayakan sampai ke raya cina. cuma bimbang ada yang upload perjumpaan malam ni dalam facebook untuk diphotoshopkan. edit sebagaimana saiful dimekah. esok pasti riuh dalam alam maya, perjumpaan berakhir dengan keganasan. tak apa dah rasanya malam ini mesti hujan turun dengan lebat dan sejuk sikit suhu politik dalam dewan hotel.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP