welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Thursday, September 9, 2010

respon tu emasperak " ganyanglah sayang"

walaupun kita menentang umno dan barisan nasional, semangat patriotik hendaklah ditanam dalam diri setiap warga negara malaysia. malaysia bukan negara hak bapak umno dan barisan nasional. setiap uratnadi dan nafas kita adalah kerana kita rakyat malaysia. kenapa kita yang duduk kat malaysia jadi mangsa buli warga indon yang bodoh sombong itu. tak tahu langsung mengenang budi. kalau rakyat indon terasa hati dengan rakyat malaysia, rakyat malaysia juga begitu tercalar dengan tindakan bangang dan bodoh sombong warga indon. apakah kerana kita terhutang budi dengan adanya mat indon yang menjadi buruh dinegara malaysia jadi kita terpaksa berlutut dan memohon kepada tindakan kurang ajar mat mat indon ini. sewajarnya rakyat malaysia perlu hadir berdemo sama jangan biarkan mat mat indon ini terus berlaku kurang ajar dengan rakyat malaysia. kita kena berdiam diri kerana mat indon ini sama rumpun jadi diam diam ajelah. kita kena jaga hati rakan serumpun.

apakah emasperak lupa bagaimana mat mat indon lombok melarikan anak dara malaysia dan dijadikan hamba abdi dilombok. atau emasperak terlalu gembira dengan kerja kerja bodoh dan bangang mat mat indon ini. dimana maruah rakyat malaysia dalam melayan mat mat indon ini. dari zaman dahulu sampai sekarang mat indon dengan megah dang angkuh akan menggayang malaysia.rakyat malaysia terlalu memberi muka kepada mat mat indon yang datang mencari rezeki dimalaysia. mula datang ke malaysia dengan muka baik, lepas itu bila dah ramai dah tak kenal siapa orang malaysia, sikap berpura pura jelas terpancar dalam muka muka mat indon yang datang kemalaysia. jika sudah lama berada dimalaysia maka naik toncanglah mat mat indon ini. perkampungan mereka di chow kitt apakah dilupakan. melayu dihalau dari meniaga disitu setelah kedatangan mat mat indon ini. melayu malaysia terus berlembut hati dengan mat indon ini. perkampungan di melawati apakah kerajaan malaysia mengambil tindakan yang sewajarnya sebelum ia menjadi bandar indon haram dimalaysia. kerajaan malaysia terlampau berlembut dengan mat mat indon ini. tiada tindakan yang sewajarnya dalam menangani kes kes mat indon lombok yang melarikan anak dara orang untuk dijadikan hamba abdi. sikap melayu malaysia adalah seperti emasperak yang sanggup mendewakan mat indon dari maruah rakyat malaysia sendiri.

maruah rakyat malaysia terletak pada warganegaranya bukan pada umno, bukan pada pas, bukan pada dap, semua warganegara malaysia mesti sanggup mempertahankan maruah negaranya. apakah emasperak mahu bersujud dan menyembah memohon maaf kepada mat indon, apakah mat indon melutut dan menyembah mintak maaf dari perbuatan mereka melarikan anak dara orang malaysia. lari melalui jalan haram. inikah yang dinamakan rakan negara jiran. apakah rakyat malaysia tak mempunyai maruah, perasaan dan hati. apakah hanya mat indon saja mempunyai maruah. kalau nak disenaraikan perbuatan mat mat indon lebih banyak melukakan hati warganegara malaysia tapi kenapa rakyat malaysia masih berlapang dada. sikap berlapang dada rakyat malaysia begitu mengharukan kepada sesiapa saja. buat baik kepada sesiapa saja. tak apalah. rakyat malaysia juga perlu marah dengan keadaan ini.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP