welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Thursday, August 5, 2010

nak menang atau kalah

jenaka di terengganu yang mengatakan bahawa pas akan kembali memerintah terengganu ialah dalam tahun 2040 kerana selama 40 tahun baru pas dapat memerintah kembali terengganu. mengikut pandangan umnolah sebab itu umno boleh buat apa saja sekarang tanpa perasaan takut. apa saja isu yang ada ditepi kiri kanan tengah atas bawah rakyat terengganu tak makan isu punya. nak bawak isu apa lagi diterengganu. pas terengganu memang betul betul lemah ke atau pas terengganu suka main main dalam berpolitik. tok guru haji hadi pun dah hilang stim kata aziz barii (kecik ke besar). jadi pas terengganu tiada pemimpin pelapis. semua kesalahan atau kekalahan pas di semua negeri akan ditanggung oleh pas terengganu. mereka ini mengeksport kekalahan mengikut kata tulanglombok.

kalau nak menang pas terengganu kena menggali mencari pemimpin yang berwibawa, yang tahan maki, stim dia boleh tahan bertahun tahun. akal kecerdikan mesti melebihi israel di gaza. boleh dibawa kemana mana. nak buat konsert lagu rock ke nak buat konsert nasyid ke semua boleh. pemimpin pas terengganu perlu dinamik dan liberal, nak jadi liberal mengikut otak otak yag sedang bijak mengkaji dan mendalami ilmu ilmu islam. semua benda nak dipersalahkan, mazhab dianggap benda mainan dan boleh disepak dan ditendang mengikut akal saja. ulamak ni candu kepada masyarakat, kalau hisap candu tak apa jangan ikut ulama je. yahudi dulu pun menolak ahli agama kerana tak maju katanya. nak jadi liberal tapi jadi badut sarkis.

menang atau kalah dalam pas terengganu bergantung banyak faktor. yang menulis dalam blog pun orang terengganu tapi tak pernah bercampur dengan manusia di terengganu. maklumlah mahasiswa bukan komang komang orang, otak bergeliga. nak minum nak kedarah kedai cina pun boleh, nak makan ke nak minum ke minum ajelah kenapa lak nak persalahkan mazhab atau agama pula, boleh buat apa saja yang difikirkan betul, buat selagi boleh jangan sampai tanah masuk dalam mulut susaah nak menjawab, kalau sekarang waktu boleh menjawab jawab ajelah. jangan bimbang tak ada siapa yang larang. gunakan hak yang termaktub dalam perlembagaan. bebas bersuara hantam apa saja, dosa pahala kufur dah iman tolak tepi, kita manusia hebat sepanjang zaman.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP