welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Saturday, June 19, 2010

pas reform nak tarik pengundi atas pagar???

aku ada terbaca artikel di tranungkite, yang mengatakan pasreform berjanji akan menarik pengundi ataspagar untuk mengundi pas dan pakatan rakyat di pru yg ke13 akan datang. persoalan yang menarik, pakah ini janji janji pasreform, siapa pas reform, apakah status dia ini diterima ramai atau hanya menjadi lembu kepada umno. persoalan pasreform tidak akan terhenti walaupun pasreform berjumpa dengan presiden pas pun. kalau berjumpa dengan presiden uganda sekali pun perkara pasreform tak akan selesai. matlamat dah jelas dinyatakan bahawa presiden pas mesti berundur walaupun memberikan penerangan yang jelas.

bagaimana pasreform nak menarik pengundi atas pagar sedangkan mereka sendiri tak mendaftar mengundi sepertimana kata kata reformis jalanan yang salah seorang pendokong gilababi pasreform. adukatarakguna dikira seorang pemikir agung seperti yang dinyatakan oleh ulamakepalalutut. penulisan adukatarakguna menerobos zaman dan jarang ada orang melayu seperti aku dapat memahami penulisan yang berlapis lapis. peringkat master dalam kesasteraan melayu pun belum mampu memahami penulisan adukataraguna. jadi dimanakah ada titik tolak persamaan antara pas dan pasreform. pas reform tak akan berupaya menarik apa apa pengundi atas pagar atau pengundi tegar pas pun belum tentu kerana penerangan mereka apa luas mencakupi ilmu laduni. jadi dimana pasreform akan menarik pengundi atas pagar???

dan janji jani pendokong pasreform tidak akan berlaku pun, mereka sendiri terkial kial dalam usaha mewacanakan minda. belum pasti faham apa penerangan yang akan diterangkan oleh tok guru presiden. perkara pokoknya mereka tidak akan menerima penerangan tok guru presiden kerana mereka ini bukan orang atau ahli pas. sebagaimana pas memberikan penerangan kepada orang umno, mereka tetap tidak akan faham kerana dalam hati mereka tak suka kepada pas, kalau tok guru diberikan penerangan sebulan siang dan malam pun mereka tidak akan tetap menerimanya. walaupun ketua pasreform mencari selipar tok guru haji hadi. pasreform tak akan terhenti dengan pelanggaran ini percayalah pas reform hanya berniat buruk. tidak ada yang lebih dan kurangnya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP