welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Tuesday, June 22, 2010

kenapa ada double standard???

walaupun kita serupa, pas pkr dan dap dah melalui keperitan dengan melompatnya yb ybnya, tapi kenapa kenyataan double standard perlu diutarakan. kalau pemimpin atau yb pas melompat dikira menjadi pelopor, pas memang menjadi pelopor lompatan kerana waktu pas ditubuhkan dimana penyokong pakatan rakyat yang hanya hadir selepas black friday, selepas nuar berahim dipecat dari kabinet. zaman ini timbullah perkataan reformasi, kukubesi, tirai besi, syok sendiri, informasi dan pelbagai si lagi di debat hebat. penyanjung penyanjung nuar berahim mula memulakan era menentang barisan nasional walaupun pas dah lama menentang umno dan barisan nasional. pas tidak diangkat menjadi hero walaupun terus memperjuangkan agenda keadilan islam sejagat tanpa mengira pangkat harta dan kedudukan.

bila pemimpin pas mengutarakan pandangn tidak popular waktu ini seperti kerajaang perpaduanng, maka ada saja ulasan jahat dan berprangsangka buruk akan diberikan kepada pemimpin pas seperti mana dilabelkan presiden dan tuim.presiden pas yang dikatakan mempromosikan kerajaang perpaduannga. tapi apabila yb yb dari dap atau pkr yang keluar parti dan menjadi bebas dan mesra umno tak apa pula. blogger tahu yang yb yb yang keluar parti kerana menghadapi masalah kewangan lebih miskin dari pak belalang. oleh kerana miskin maka ia layak untuk melompat. kalau dah tahu miskin undur diri dari menjadi yb adalah lebih baik dari berpaling arah. dan penyokong yb miskin ini bersorak sorai mengatakan tak apa lompat sebab dia miskin. kenapa tak hantar surat berhenti dari terus menjadi yb????. apakah kerana dia miskin dihalalkan melompat. aku tahu sebab dia melompat sebab dia miskin dan tak dapat tolong rakyat.

banyak sangat masa dihabiskan oleh pakatanrakyat untuk berpolitik daripada meneruskan agenda menyelamatkan dan mencari apa kehendak rakyat. blogger akan menuduh pas lebih banyak dari parti lain dalam pakatan rakyat. kalau pas tak boleh silap langsung kalau pkr atau dap tak apa sebab mereka baru lagi. lagipun pkr dan dap tak ada ulamak. ulamak mana boleh silap. kalau bodoh sangat bolehlah diajar dengan mudah tapi selalu mengaku hebat yang menjadi susahnya. diberi penerangan pun masih berdolak dalik speerti yahudi aje perangainya. kenapa serang kapal bantuan kemanusiaan, kami takut ada senjata dalam nya walaupun hanya ada gula dan tepung gandum. pkr dan dap dah boleh jadi umno. semua dihalalkan sebab dia dap dan pkr. pas tak boleh sebab dia tak boleh silap langsung. betapa bangang dan bodohnya kenyataan ini

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP