welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Wednesday, May 5, 2010

perancangan ekonomi

aku tak pakai plet keta yang mahal mahal kerana tak mampu dan aku tak pandai nak reka tshirt and sales kat orang ramai, lagipun aku bukan pakar dalam buat design ni, buat blogspot je pun asyik kiok je, tapi pakai blogspot ini mesti dapat dapat lebih dari 4 juta kan, yelah pakai wordpress je dapat 4 juta, blogspot sohor lagi jadi mesti dapat lebih. projek langgar hadi pun pakai blogspot. jual t shirt, mintak sedekah kira kaya le tu dari kicker. kicker tak pandai run the business, apa kejadahnya dia buat kat gmc tu sampai bangkrap dalam dana 4 juta pun haram tak jalan. inilah genetik melayu kot yang dibenci oleh adukatarakguna.



adukatarakguna kepala hotak dia ok apa kepala hotak yahudi, mesti berniaga habis habisan tu, modal kecik untung besar, yang penting boleh jual, yang dah beli kualiti tak berapa bagus ganti dengan novel tulisan sendiri, tak ke untung meniaga macam tu, pembeli kena beli tshirt dan bila quality dipertikaikan tak apa boleh ganti dengan membaca novel. sepatutnya kena kembalikan wang pembeli yang tertipu tapi diberi pulak novel best selling in the maya mengalahkan jk rowling. semua untung laaa, mana boleh rugi kalau rugi genetik melayu macam kicker. tahap taikoon dah adukatarakguna ni, mesti lepas ini dapat banyak sponsor kerana dapat langgar tok guru haji hadi pakai blogspot. tak dapat 4 juta dapat seratus ribu pun dah ok apa. ekonomi bad le sekarang, dapat, tibai dulu.



teringat aku masa pergabungan semangat 46 dengan pas yang berjaya mengalahkan barisan nasional dan umno dikelantan, satu plet kereta kepunyaan genetik cina iaitu PAS46 cukup mahal masa itu, ramai yang nak beli plet ini tapi cina ni tak nak jual kerana ia kata ada banyak ong pakai ini plat. tapi tak lama lepas tu semangat 46 kendur semangatnya, rais yatim dengan gila bina balik jambatan yang dia bakar sewaktu dalam semangat 46, bila ditanya kenapa nak bina balik jambatan baru, jambatan lama dah usang dah balik dibakar dan bina balik yang lebih kukuh dari yang lama. plat tu akhirnya nak dijual tapi tak ada lagi yang nak pakai kerana dah tak ber ong,



kalau setakat adukatarakguna nak sibuk buat lawak dengan plat pas13 ke pas12 ke pi mampus le sama adukatarakguna tu, nak balik ke kelantan pun mintak derma dengan poji nasib baik poji banyak duit. kalau adukatarakguna duk sibuk dengan no plat kereta, ambik no keta DAG4 je bukan ke ok untuk adukatarakguna. kasihan mamat ni, nak buat lawak dgn haji hadi tak dapat lagi, songkokputih dan kelabu memikirkan bagaimana nak bawak isu langgar ini kerana apa barang budak separuh masak nak berwacana minda dengan genetik melayu.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP