welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Tuesday, May 11, 2010

boikot 13 mei di terengganu

Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) yang diketuai oleh calon umno yang tewas di rusila akan bersama sama dengan Institut Integriti Malaysia (IIM) cawangan terengganu menganjurkan forum melayu bangkit. melayu bangkit dari kubur ke atau melayu bangkit menentang umno. nampaknya razali idris bersifat semacam dengan berahim ali yang berselindung dibalik nama perkosa. wadah gertak digunakan oleh razali untuk menjadi satu badan yang akan bersengkokol dengan umno dan bersepakat dengan perkasa yang amat bijak meniupkan api perkauman. rakyat melayu malaysia akan bangkit menentang umno bukannya bangkit menentang kaum kaum lain sepertimana yang dimahukan oleh zali deris.

oleh kerana ketuanya hanya berpangkat spm gred 3 maka forum yang dianjurkan oleh beliau mesti berada dalam kelas ketiga, minda perkauman yang kuat bersarang dalam pemuda dari marang ini. sesuai dengan nama gertak mereka akan cuba mengertak sesiapa saja yang cuba melawan mereka. umno mesti menggunakan medium ngo ini untuk menghalalkan apa cara yang akan dilakukan oleh mereka kepada rakyat negeri terengganu. rakyat terengganu perlu menghalau cikdet kerana cikdet lah royalti minyak dirompak. hasil masyhur terengganu diagihkan secara senang kerana ini adalah perompakan bersama umno pusat dan umno terengganu. dan tanpa diduga duit royalti yang sepatut diterima oleh mat said masih belum diterima kerana umno pusat masih menganggap bahawa terengganu tak berhak menerima royalti.

kalau di kelantan berahim ali ada perkasa di terengganu umno ada gertak, kedua duanya ngo melayu yang sangat cintakan perkauman yang menebal. menjemput cik det yang tak laku lagi diarus perdana sepertimana yang dilakukan oleh berahim ali perkasa. keduanya adalah calon umno sekor pakai nama pas dan sekor lagi calon yang tewas ditangan tok guru. oleh kerana keduanya kalah sewaktu mengangotai umno mereka menubuhkan ngo yang boleh diperkudakan oleh umno untuk melakukakan sesuatu.dengan menumpang nama ngo, ia boleh menghalalkan apa saja cara yang dibuat. umno akan senang hati menggunakan platform ini kerana walaupun berbau perkauman umno nampak macam bersih.

dengan menggunakan tarikh 13 mei, gertak akan cuba bangun atas nama melayu bangkit. melayu memang perlu bangkit tapi bukan bangkit dengan semangat perkauman tetapi dengan semangat islam dan bangkit menentang umno yang bangang. kerana umno banganglah royalti minyak negeri terengganu terlepas ke kerajaan pusat. sampai sekarang belum dikembalikan. mungkin razali deris juga adalah seorang umno yang bersetuju perampasan royalti minyak diwaktu pas memerintah terengganu. oleh kerana itu melayu terengganu perlu boikot dengan majlis sebodoh ini. cik det yang banyak jasa jasanya yang menghapuskan hak hak orang melayu cuba ditonjolkan menjadi pemimpin melayu yang agung. banyak kerja kerja jahat cik det dalam usaha menjahanamkan orang melayu. BOIKOT MAJLIS 13 MEI TERENGGANU

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP