welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Friday, April 9, 2010

dilemma wala' dan thiqah - kerja kerja jahat pas musang

apabila kita menjadikan pas sebagai wadah perjuangan wala dan thiqah akan menjadi sebahagian hidup kita, kalau kita mempertikaikan wala' dan thiqah apakah kita masih lagi sebahagian dari jemaah yang kita dokongi. walaupun siapa pun kita, kita perlu merasa rendah diri bukan nya mendabik dada aku orang yang terbaik. membaca tazkirah pagi khalid samad, nampaknya khalid@ dewa kepada pas musang terus menerus mempertikaikan wala' dan thiqah, apakah wajar khalid samad terus mempertikaikan wala' dan thiqah.



cuba jawab satu soalan, apakah tok guru haji hadi pernah memberi kuliah ugama pada hari jumaat memperkatakan kepada jemaah yang mendengar, atau ketika tok guru haji hadi memberi ceramah mengatakan, wala' dan thiqahlah pada aku, sentimen ini terus dipermainkan oleh khalid samad yang bangang. kenapa dikatakan khalid samad dikatakan bangang adalah kerana terus mempertikaikan wala' dan thiqah. orang melayu yang duduk di kampung hulu negeri terengganu pun tahu apa itu wala' dan thiqah. bagi aku tazkirah pagi khalid samad ini tidak lebih dan kurang adalah untuk mempertahankan kerja kerja jahat wartawan harakahdaily yang menerjah timb.presiden pas di parlimen.



wala' dan thiqah hanyalah permainan khalid samad yang terlalu ingat jemaah pas sebangang aduka tarakguna. pemimpin yang lari dari perjuangan asalnya akan ditinggalkan oleh penyokong dan ahli pas, sebagaimana nakhaie lari dari perjuangan, seperti asri yang meninggalkan pas, apakah pas lumpuh kerana kedua dua pemimpin ini dah lari dari perjuangan. apakah jemaah pas sebangang khalid samad dan sebengong adukatarakguna. wala' dan thiqah dikatakan menjadi candu kepada penyokong pas, penagih candu tidak dapat berfikir secara waras seperti mana khalid samad yang terus menerus mempertikaikan wala' dan thiqah.



ahli dan penyokong pas sudah masak benar apa yang cuba dimainkan oleh pemimpin seperti khalid samad, memutarkan doktrin wala' dan thiqah. mengapa nak menglembukan penyokong dan ahli pas yang cerdik dan tahu bagaimana nak menggunakan wala' dan thiqah. apakah jemaah pas diseluruh malaysia ini sudah dibutakan dan dipekakkan oleh parti islam semalaysia. penyokong dan ahli pas bukan sebodoh ahli ahli usrah khalid samad, mereka percaya apa saja yang diperkatakan oleh khalid samad. pas tidak mengajar ahli menjadi bodoh dan bangang sepertimana kata kata khalid samad. penyokong dan ahli pas tahu bagaimana nak menggunakan saluran yang terbaik tanpa memberikan kesan yang besar kepada jemaah. tidak memberikan peluang kepada musuh untuk menyusup masuk kedalam jemaah. tapi dengan tazkirah bangang yang diberikan oleh khalid samad ia membuka ruang selebar lebarnya untuk musuh menyelinap tanpa disedari dan memusnahkan jemaah yang telah dibina bertahun tahun.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP