welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, March 1, 2010

Fairuz keluar PKR - Langkah bermaruah

Dengan langkah bermaruah fairuz bekas TKM1 Pulau penang keluar dari PKR, ini barulah namanya seorang ahli politik yang matang dalam menentukan matlamat dah hala tuju, sepatutnya umno berbangga memiliki seorang ahli baru yang tiada berkepentingan dalam PKR, keluar parti sewaktu tidak memiliki apa apa, tiada jawatan dalam PKR, tiada memberikan kesusahan kepada parti lama beliau. langkah beliau sepatutnya kita puji kerana kerana fairuz keluar dengan bermaruah, tidak seperti 3 anjing di perak yang keluar pkr tapi masih memegang jawatan adun yang dimenanginya sewaktu bersama pkr. tidak seperti MP 40 juta yang keluar pkr diwaktu mempunyai jawatan Ahli parlimen.

Kenapa kita perlu mengeji perbuatan fairuz, walaupun kita katakan dia bodoh kerana lari kepada umno, sekurang kurangnya, dia masuk dalam keadaan tiada apa pegangan dalam pkr, dia tidak berhutang apa apa dengan pkr, walaupun dia tidak mempunyai apa apa dalam pkr, dia melangkah dengan penuh bermaruah untuk masuk umno, bukan seperti ezam, bukan seperti lain lain pemimpin pkr lain. fairuz tidak mempunyai apa apa dalam pkr dan masuk umno didalam masa tidak mempunyai apa apa untuk dijadikan cagaran untuk membolehkan beliau mendapatkan habuan seperti anjing liar yang lain.
walaupun selepas ini, fairuz dijangka akan mengadakan ceramah atau roadtour bersama sama pimpinan bekas pkr yang lain dalam usaha umno memburukkan imej pkr dan imej anuar berahim. memang dah menjadi lumrah alam, selepas meninggalkan sesuatu perjuangan mereka akan mengutuk, mencaci memaki hamun kepada parti lama mereka. fairuz selepas ini akan menjadi lebih fasih berceramah, dan versi veramah fairuz adalah tidak mungkin tentang keburukan lim guan eng, dap, pkr dan pas. isu isu ceramah tentang keburukan dan kejelikan akan menjadi agenda beliau. atas nama melayu dan islam beliau bangkit menentang keburukan kerajaan pulau pinang. pasti pentas ceramah fairuz akan mengundang lebih ramai penonton dan akan beransur ansur kurang apabila fairuz menggunakan modal yang sama macam pas recond.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP