welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, March 22, 2010

Betulke PAS tidak menarik minat pemuda?

golongan muda tidak berminat lagi dengan PAS, apakah pemuda berminat dengan umno, pkr atau dap atau berminat menjadi bebas seperti zahrain, seperti zul kulim atau menjadi mohsin bagan serai, oppp silap mohsin dah senja bukan pemuda lagi. apakah pemuda seperti abdullah karim bukan tergolong dalam bunch of stupid, atau ketua pemuda pas tantawi adalah bunch of stupid, apakah tulang besi akan menjadi pemimpin pas dimasa depan atau pas akan berpresidenkan seorang ularmak bakistani, deobond university? atau timb. presiden pas adalah seorang wartawan harakah daily yang sentiasa ada dalam kepala hotaknya kerajaang perpaduang? wirid , tahmid hanya hancurkan UG.



persepsi dari abu hassan dalam facebook adalah dirujuk untuk menentukan pemimpin masa depan, abu hassan yang biasa membuat kajian akan sesuatu perkara akan melontarkan idea bahawa masa ini pemimpin muda berfikiran baru adalah diperlukan dalam politik masa kini, boleh menguruskan ekoposial, apakah pemimpin muda seperti ularmak kepala lutut akan dapat membangunkan ekonomi negeri, tidak bergantung kepada duit ehsan, sosial yang baru diperlukan sebab itu kelantan dah meluluskan program jomheboh kerana didalam media prima terdapat pemimpin muda yang berupaya memimpin media prima menjadi konglomorat yang berjaya. inilah persepsi masakini.



apakah dengan kejayaan pemimpin muda seperti farid riduan dijadikan sandaran untuk membentuk koloni baru dalam pas. pemimpin lama pas sudah seperti batang buruk yang dihingapi anai anai dan perlu dibuang. pas sudah tidak relevan lagi dalam arus politik. mahasiswa yang ditarbiyyah oleh pas semasa dalam universiti akan menjadi pkr bila keluar. dan apabila berjaya masuk pkr, wang, pangkat dan kuasa akan menjadi sandaran, sebab itu parti pkr menjadi tempat mencari ghanimah bukannya tempat perjuangan yang sejati.


apakah dengan menyertai demostrasi dah boleh melayakkan diri menjadi pemimpin masa depan, begitu mudah menjadi pemimpin, ramai pemuda yang berdemo, jadi semuanya layak jadi pemimpin, apakah menjadi pemimpin tidak perlu melalui pengalaman, yang layak menjadi pemimpin bukan tertumpu kepada berapa banyak demo yang dia ikuti tetapi bagaimana dia menguruskan masa dan segalanya, kalau hanya tahu berdemo, orang asli pun dah pandai berdemo sekarang. jiwa pemimpin perlu diasuh, dipupuk dan dibaja, bukannya main hantam je. tahu serba sedikit ilmu politik kalau tidak dia menjadi makanan umno sepertimana politik ahli ahli bebas. pas memang tidak menarik kerana pas tidak mempunyai apa apa yang hendak ditawarkan, menawar ganjaran pahala dan syurga yang tidak nampak dimata, hanya bayangan di ceritakan, oleh itu anak muda lebih suka kepada yang ada depan mata. itulah sebab pas tidak menarik minat anak muda.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP