welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Thursday, February 11, 2010

Tamadun dynasty Yeh - Tamadun purba lama

Menjejakkan kaki ke Taman Tamadun Islam (TTI) hasil ciptaan dan ilham maharaja Yeh semasa dynasty Yeh memerintah dan berkuasa di Terengganu 2004-2008. Sebelum memasuki Taman Tamadun islam (TTI) pintu gerbang yang besar macam gergasi tersergam indah memukau mata memandang. Kubah masjid diletakkan di atas pintu gerbang.
Sunyi sepi tiada pengunjung. Taman yang di rasmikan oleh Mantan PM Pak Lah, Segalanya menjadi beban kepada kerajaan terengganu untuk mengurus dan mencantikan kawasan ini.

Banyak lagi picture-picture akan dimuatnaikkan ke blog ini. semoga menjadi santapan mata dan juga menjadi penilai yang baik, dengan kos menghampiri setengah billion taman ini dibina. memuatkan 25 replika monumen keagungan binaan islam di zaman silam. Nasib baik lah tidak dibuat juga binaan kaabah disini, kalau ada mungkin ada sejarah lama mungkin berulang kembali disini. Di Tok Jiring, Hussin kaabah nama diberi, ajaran sesat yang bercambah di sini. ramai pengikut tidak terperi, pengikut mengadai apa saja dalam diri untuk ketua yang bijak membohongi.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP