welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Sunday, February 28, 2010

76 NGO bersatu pertahan hak Melayu dan Islam - ramai ngo ngo

76 Ngo melayu bergabung untuk membentuk MPM (Majlis Perundingan Ngo) Nama nampak hebat tapi betul ke berjuang untuk melayu islam. Hampir seratus dah ngo ngo yang ada di malaysia ini yang berjuang atas nama melayu islam. diantara yang menyertai MPM ialah perkasa yang diketuai oleh berahim katak @berahim pendemo, majlis wakil rakyat malaysia (mubarak), persatuan mubarak ini adakah untuk yang berhormat umno sahaja atau termasuk yang berhormat pembangkang tidak diketahui, Gabungan pelajar melayu semenanjung (gpms) Persatuan Pemikir Profesional Melayu Malaysia dan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs).


MPM diketuai oleh berahim katak yang paling gemar berdemo sekarang, kenapa setiap kali ada majlis bersama umno, majlis bersama pemimpin, majlis perundingan berahim nampaknya terlalu menonjol dirinya sebagai perjuang melayu islam yang tulen. apakah ini merupakan usaha usaha terakhir sebelum berahim katak menghembuskan nafasnya yang terakhir dalam politik sebagai ahli parlimen. Pas tidak akan memberi ruang lagi kepada berahim katak kerana sifatnya tidak kenal mengenal siapa lawan dan kawan. sifat babinya masih lagi wujud dalam dirinya, menyondol yondol siapa saja yang bukan dari umno, dah senyap berahim katak sekarang dalam mengkritik kerajaan najid, inilah harapan terakhir berahim katak untuk menonjolkan diri supaya dipilih menjadi MP lagi di masa masa akan datang.


Pas telah menghentikan talian hayatnya di pasir mas, pas sudah bosan membina pagar disekeliling pasir mas, berahim tetap menyondol pagar bagi runtuh, akhir sekali pas tidak lagi membina pagar untuk berahim ali tapi buat kubang bagi berahim terus berkubang sehingga berakhirnya penggal parlimen. Dalam masa setahun atau dua berahim nak tak nak kenal berani mati untuk menentukan hidup atau mampus dalam politik. selepas ini berahim bolehlah berhenti melalak dalam dewan, umno tak gunakan khidmat berahim lagi untuk menyondol pas kerana sudah tidak laku lagi kepada umno.



kesihannya menjadi berahim, kerana umno tidak pandang langsung hanya mempergunakan berahim untuk kepentingan sementara, pas sudah menutup langsung pintu untuk berahim untuk duduk diserambi atau tangga pun, pas akan menghalau sampah sarap ini kelongkong. sekarang berahim hanya mampu menumpang diatas dahan reput perkasa, pelbagai helah dah cara dah berahim gunakan namun umno tetap mendiamkan diri, ceramah hal royalti minyak dah sampai kering air liur, namun stopa mamat, awang adek, anuar musa tetap membuat seperti lembu kenyang. inilah nasib berahim ada tak berguna, kalau tiada orang lagi suka.
Gabung Ngo terus pergi jumpa PM, inilah kerja kerja terakhir sebelum berahim ditanam jauh jauh dari politik tanahair, inilah nasib perjuang yang berjuang untuk diri sendiri, darah dan urat dawainya hanyalah untuk umno, tapi umno masih menolak berahim kerana sifatnya yang suka menyondol yondol sampaikan semua disondol, tiada undang undang yang boleh menyekat berahim terus menyondol. mungkin berahim terpaksa mendaftar perkasa menjadi parti politik kerana bn nak mengubah perlembagaan, siapa yang condong atau wala' kepada umno akan diambil menjadi sebahagian dari bn, kalau perlembagaan ini berjaya dipinda nasib berahim mungkin boleh berubah dari menjadi mp terus menjadi barua dan balaci umno buat sementara.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP