welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Wednesday, January 19, 2011

agen penfitnah 13G berusrah dengan mat sabu

abg mat panggilan mesra bagi yang mengenali diri seorang yang bernama mohamad bin sabu, satu tokoh pemimpin yang begitu lantang menentang umno. jikalau mat sabu berceramah dimana mana, begitu ramai orang akan datang mendengarnya kenapa dia mempunyai fakta yang jelas dah sahih. beberapa kali ditangkap dibawah akta ISA, bukan isa lawak bodoh. seangkatan dengan buniyamin yaakob dikelantan. sewaktu menjadi naib ketua pemuda pas beliau telah ditangkap khalwat dihotel perdana. sewaktu kes itu berlaku pilihanraya umum akan berlaku pada 24 april 1995. mat sabu telah menang di parlimen nilam puri dan menjadi naib ketua pemuda pas pusat. semangat pemuda pas bersama mat sabu begitu ketara. saban malam ceramah mat sabu memberikan penerangan kepada rakyat bahawa kes khalwatnya adalah satu konspirasi umno terhadapnya. aku tak tahu dimana tulangbesi waktu ini, apakah dia bersama sama mat sabu menangisi nasib yang menimpa jemaah atau bergembira dengan keadaan mat sabu yang ditimpa bencana.

pemimpin pas bersatu hati, pas membuat ceramah besar besar menjelaskan isu isu ini sepanjang malam sebelum pilihanraya umum 1995. semangat thiqah yang tinggi kepada mat sabu menyebabkan segenap lapisan masyarakat terutama ahli dan penyokong pas memberikan sokongan padu kepada mat sabu. doa dan airmata ahli dan penyokong pas sentiasa mengalir untuk mat sabu. seorang manusia di kampung batu enam sampai tak lalu makan mengenangkan nasib mat sabu ditangkap khalwat. sanggup sewa kereta pergi ke kota bharu untuk mendengar sendiri penjelasan dari mat sabu distadium bolasepak. berpuluh ribu manusia hadir dalam ceramah itu yang disertai oleh mat sabu bersama isterinya normah, perempuan yang ditangkap khalwat bersama mat sabu dan suaminya bernama bukhari. bergema takbir dimalam itu sehingga dinihari, berdoa ke hadrat ilahi memohon melepaskan mat sabu dari serangan jahanam umno. kes itu dibicarakan dan didapati mat sabu tak bersalah kerana penangkap berbeza pandangan ada yang kata naik lift ada yang kata naik tangga, hakim tanya mung dok kenal ko tanggo dengan lift.akibat percanggahan fakta kes itu dibung. beribu ahli pas menyambut kemenangan mat sabu hari bersejarah itu. ,mat sabu dikhianati oleh sahabat karibnya.

hari ini bila membaca tulisan zulfikar bekas wartawan pas dan pengfitnah utama kepada pemimpin pas dan penyanjung umno menulis kata kata mat sabu selepas perjumpaan blogger dengan tok guru nik aziz. persoalannya bagaimanakah mat sabu boleh berusrah dengan adukatakberguna, penarik beca sedangkan mereka bukan ahli pas. kalau berusrah mesti adalah ahli pas, sejak bila ada usrah dengan blogger bukan ahli pas. abg mat sabu perlu menjelaskan kata kata penyanjung umno dalam pas. fakar hanya menipu pemimpin pas dia sokong pas tapi dia sebenarnya adalah perosak pas. bagaimanakah mat sabu boleh terpedaya dengan manusia seperti ini. apakah ini dinamakan pas baru yang diinginkan oleh adukatakberguna, penarikbeca yang terang bukan ahli pas. penyokong pas pun tidak. adakah mat sabu berselingkuh dengan penarikbeca dan adukatakguna dalam agenda melanggar tok guru presiden.

apakah agenda abg mat sabu dalam hal ini mendakwa kedua tok guru pemimpin pas bersengkokol dengan umno. hebat perkataan mat sabu dia menjadi abdi kepada pas tak cukup masa nak minum teh dengan dr mariah. kalau dia abdi kepada pas bermakna abg mat sabu berhak mengeluarkan apa saja kata kata untuk memberikan lagi peluru kepada blogger celaka yang menjadi rakan usrah mat sabu. sebab itu geng 13 ini begitu hebat menabur fitnah kepada pemimpin pas lain. semua pemimpin pas kena tibai setiap masa dan setiap ketika. pantang silap pasti ada yang akan menghantam dan melemparkan tuduhan. apakah mat sabu tahu terjahan bangang adukatakberguna kepada tok guru presiden dan mat sabu gagal memberikan tazkirah jalanan kepada adukatakguna. sebab itu adukatakguna dengan selamba menerjah presiden rupanya ada lembaga dibelakangnya. kalau inilah geng usrah mat sabu, betullah dalam pas ada yang membocorkan rahsia jemaah. kalau tak betul tak apa mintak maaf je macam penarikbeca.

apakah informer yang dimaksudkan oleh penarikbeca yang informer dia tak pasti bahawa hadir atau tidak ust nasharudin pada malam 24 disember 2010 yang kelabu itu. rupanya ada yang memberikan info, apakah maksud penarikbeca pi london nk peluk umno, apakah ini bekalan info dari dalam pas sendiri, khianat kepada pemimpin pas sendiri, pemimpin difitnah siang dan malam dan buat seperti betul betul terjadi. siapa yang menghubungi albakistani yang meminta beliau jangan layan ulamak yang tak boleh dikritik walaupun tak buat kerja. albakistani kata ada yang teremail kepadanya, siapa kata jangan layan ust din, fakap kata dia sanggup lawan siapa saja demi penipuan pemimpin pas. ada lagi yang belum jelas. apakah info info yang dikutip dari blog sarang fitnah ini menuju kepada MAT SABU? jangan lupa abg mat sabu, kawan abg mat pernah khianat kepada abg mat, jangan lupa abang mat

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP