welcome to www.kayukelat.blogspot.com

Monday, August 2, 2010

umno perlu dijatuhkan segera

umno perlu dijatuhkan walaupun dengan apa cara sekalipun. umno dah tak layak untuk memimpin negara malaysia, banyak cakap buatnya tidak. kemusnahan demi kemusnahan dan banyak dilakukan, hutang negara bertimbun, tanah negara dah banyak digadai kepada bangsa asing. apa lagi yang tak dibuat oleh umno. dah cukup semua ramuannya. malaysia dah jadi cacamerba. tiada apa lagi yang ada pada umno yang boleh diharapkan. kalau pokok dah tak berbuah dan merbahaya kepada manusia atau binatang perlu ditebang dan dibongkeh dengan umbinya sekali. rakyat malaysia perlu bersegera menolak umno dengan apa cara sekalipun. demi survival negara malaysia dan penghuninya. penghuni gua tak termasuk kerana penghuni gua umno dari dulu kini dan selamanya. apa saja umno buat mesti betul dan tepat.

fdi atau pelaburan luar negara ke dalam negara malaysia dah menjunam hampir seratus peratus. gila ke apa pemimpin jika kebajikan rakyat tak dipedulikan. subsidi untuk rakyat dihapuskan, pemimpin pergi keluar negara bercuti, rakyat dalam keadaan inflasi yang amat teruk, nazak dan hanya menunggu mati, jika ada kenyataan yang keluar dari luar negara akan dikatakan pengkhianat kepada negara, menimbulkan perasaan panik kepada rakyat malaysia. sampai bila rakyat malaysia akan diperbodohkan oleh umno. pemimpin umno sedang bersenang lenang diatas air mata dan keringat rakyat malaysia. tiada satu pemimpin dunia selain malaysia yang sering menyalahkan rakyat jika berlaku kemudharatan kepada negara. rakyat malaysia perlu keluar dari bangsa subsidi kerana subsidi melemahkan negara. apa punya bangang pemimpin malaysia ni, kamu tak akan jadi pemimpin jika rakyat tak ada dalam negara malaysia.

apakah maknanya pemimpin jika seringkali menyalahkan rakyat yang dipimpin, pemimpin yang baik akan membaiki apa kerosakan dan mempebetulkan apasaja demi kebahagian dan kesejahteraan rakyat. pemimpin umno sedang berlumba lumba mengisi tabung perut mereka. khazanah negara dipunggah dengan jayanya. perlumbaan mengisi tembolok masing begitu hebat berlaku sampai berlaku tuduh menuduh antara satu sama lain. menyamun dimana saja sempat dan sempat bergaduh didepan rakyat tanpa berselindung lagi. rakyat hanya membebankan mereka. segala bebanan akan di letakkan kepada bahu rakyat. tak ada duit, kurangkan subsidi, saman ekor, tak payah tak boleh sambung cukai jalan, saman saman lama digali dan dipaksa kepada rakyat untuk membayarnya. apbila penuh kembali kantung negara upacara membahagikan hasil negara bermula kembali jika kurang rakyat kena kembali.

pemimpin umno dah semakin beronar sekarang. dimana ada umno disitu ada kerosakan. jika tiada umno dibumi malaysia bermakna kuranglah kerosakannya. upacara panggil duit dah berlangsung dengan hebat. kenaikan harga minyak akan menarik semua barang menjadi mahal. harga gas setong meningkat sebanyak rm1.50 dan tidak ada seorang rakyat malaysia yang akan membeli gas sebanyak sekilo sekali beli. gas dijual setong dan rakyat terpaksa membayar kenaikan sebanyak rm1.50 bukan hanya lime sen. betapa bodohnya penyokong dan ahli umno. naik lima sen je, dah senyap dah hal hal kenaikan harga minyak kerana alah lima sen je. betapa durjananya umno menanam dalam kepala rakyat malaysia bahawa kenaikan minyak dan gas sebanyak lima sen tak membebankan. rakyat umno menggangguk mengiakan apa kata pemimpin bangang umno. carilah dimana saja didunia ini ada atau tidak manusia yang membeli gas sekilo sekali beli. kalau ada boleh masuk world book record.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP